Groen scherm.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Groen scherm.

      Hallo allen,

      Af en toe, na intens "zappen", wordt het scherm zwart en heb op alle satellieten wel signaal, maar geen beeld. Even de ontvanger uit en het probleem is opgelost.

      Maar af en toe krijg ik een groen scherm en kan nog net lezen dat er een fouten-rapport wordt verzonden. Dan start de ontvanger weer op.
      Is dit een fout in de software van OPEN PLi?.
      Heb tot hier toe 2X een software update gedaan, maar af en toe toch nog het groene scherm.
      Wie heeft hier ervaring mee?. Las op een ander forum dat iemand anders het groene scherm ook af en toe heeft.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: Groen scherm.

      tja dan stort het enigma2 in elkaar wegens een conflict

      dat kan veel oorzaken hebben.
      maar meestal een plugin incompatibel met de gekozen skin

      echter heel intensief je afstandbediening drukken tijdens zappen kan wel eens door tweemaal TE snel achter elkaar die toets te drukken een compleet ander commando op roepen dat ongewild is

      dat is met andere receivers echter ook zo/ heb er de nodige gehad.

      in het geval zoals je het beschrijft kan het echter vooral een combinatie zijn van zappen (epg inlezen) en zenderpositie / draaien.

      advies: doe het rustig aan, weet waar je heen wil zappen
      de VU+ of soortgelijke recievers zijn niet de twee knop afstandbediening die men in USA heeft
      voor terug klaar.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Het groene scherm stoort mij niet hoor, vraag mij alleen af of het kwaad kan.
      En hoe vind je nu uit welke plugin de oorzaak zou kunnen zijn. Ja, telkens een verwijderen en zien of het dan verholpen is. Het groene scherm heb ik nu ook weer niet iedere dag.

      Greetz.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • op je harddisc staat een crashlog na zo'n groen scherm
      dat kan voor enkelen een duidelijke aanwijzing geven wat stuk is /of/ niet samen werkt.
      bij ihad zijn er zelfs tools om die crashlog zelf te analyseren (echter geloof ik daar niet zo in

      dus plaats de meest recente crashlog als attachement en iemand weet misschien wat fout is

      maar dat die groene schermen jou niet storen is wel erg abstract en vreemd
      ik heb er een per kwartaal of half jaar bij uitzondering, na wat nieuws te hebben geprobeerd.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D