externe usb hdd komt niet in standbij

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • externe usb hdd komt niet in standbij

      heb een externe hardisk aangesloten achter zijde usb aansluiting.
      na een opstart kan ik opnemen en werkt alles goed ook bestand afspelen.
      nu heb ik in het menu instellingen van de harddisk de ingesteld dat die na 1 minuut
      standbij moet gaan maar blijft gewoon draaien.
      wil geen interne aansluiten omdat het de bedoeling is op de camping de opgenome
      bestanden te kunnen bekijken op een andere vuplus.
      heb wel een test gedaan met interne hdd en die gaat wel standbij.
      mvg droopy
    • RE: externe usb hdd komt niet in standbij

      kan zijn droopy dat je enkele processen op hdd hebt lopen

      zoals de picons uit de skin of de epg refresh data die zorgen er dan voor dat er telkens een zoek opdracht naar hdd gegeven wordt dus uiteindelijk komt die hdd nooit tot slaap.

      maar er is nog iets, een sata hdd wordt anders aangestuurd dan de USB controller
      de USB controller kan misschien sowieso niet in standby
      weet je wat voor disk erin zit?
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • bedankt voor je responce tonkidutch.
      het is een lacie 2.5 inch usb maar de reciever leest een toshiba mk1646GSX.
      heb er nog geen plugins opgezet die het standbij zou benaderen.
      zou dan een 2.5inch met sata aansluiting wel werken dan?
      maar wil dit wel weten voor ik weer kosten doen voor niets.
      mvg droopy
    • heb nu een e sata schijf 2.5 inch aangekocht en aangesloten aan de e sata aansluiting.
      maar deze wil niet werken normaal brand er een ledje als die contact heeft maar niets.
      nu vermoed ik dat er geen stroom op zit aan de aansluiting van het moederbord.
      idem voor de 2e reciever.
      de kabel is ook nieuw of heeft iemand die wel werken?
      mvg droopy
      psss de duitse taal ben ik niet machtig een klein beetje kan ik lezen maar begrijp niet alles

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von droopy ()

    • zou dan een 2.5inch met sata aansluiting wel werken dan?
      maar wil dit wel weten voor ik weer kosten doen voor niets.


      Tja je hebt inmiddels wat gekocht, zonder even te wachten op een correct advies
      heeft die externe esata schijf een eigen voeding?
      want zonder zal het lastig worden (de usb levert te weinig voor een stroomloze esata harddisc case)
      heb je ook gekeken of het de juiste harddisc is ?

      niet of er een mooi doosje omheen zit, maar welk merk en modeltype hdd is ingebouwd bepaald of die bruikbaar is.
      zonder je nu heen en weer te willen sturen met deze weersomstandigheden, maar ik zou nooit zomaar een of ander kassie kopen, ik zou die welke nu niet werkt terug brengen.

      dus volgens de compatibiliteitslijst KLIK hier is elke sata intern of e-sata extern geschikt...
      je moet dus specifiek vragen naar een case met zo'n disk erin + eigen voeding

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • heb een ata/toshiba mk 5055gs van 500gb.
      deze heeft als voeding usb en werkt prefekt via deze voeding.
      gaat netjes in standbij.
      nu een test gedaan bij een inbouw interne schijf en inclusief externe wordt de externe herkend en kun je er alles mee doen.
      mooi voor een opname die je op een 2e vuplus reciever kunt bekijken.
      sluit je de vu uit en koppel je de externe af en start je terug op wordt de interne herkend.
      dan kun je daar mee opnemen.
      voor mij persoonlijk is dit een mooie oplossing voor de vrouw des huizes die graag haar soap programmas dan kan blijven volgen op het buiten verblijf.
      mvg droopy