probleem draaibare schotel

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • probleem draaibare schotel

      Hoi iedereen;

      Ik heb op mijn VU+ duo een draaibare schotel en had bij eerste installatie een ontvangst van 66% (en ze draaide nog automatisch). Ik vond dit maar zwak en wou de schotel beter afstellen. Ik ging eerst kijken of hij goed op 0-punt stond ( alle andere opties had ik al allemaal gebruikt en kreeg het maar niet opgeslagen in de settings van de VU) ik zette dus de VU in 0-positite en ging buiten kijken of de schotel op 0 stond, niet dus en heb ze manueel juist gezet. nu komt het probleem, de schotel draait niet meer. Ik heb al geprobeerd met flashen, dan de juiste positie ingeven via menu (28.2 en dan 23.5 en zo naar onder...) maar de schotel draait voor geen milimeter. het rare is dat als ik nu manueel van sateliet verander die wel automatisch draait naar de gekozen sateliet. Iemand een idee wat er mis kan zijn? ben er toch al een week of drie mee bezig om hem weer draaiend te krijgen.

      Bij voorbaat dank

      Dillon
    • Hallo Dillon,

      Ook ik zit een beetje met een probleem als het om draaibaar gaat. Zie onder: Dutch Corner --> Knutselen aan mijn VU+ in dit forum.
      Op zich moet Usals voldoen en is handig vanwege dat alles automatisch gaat.
      Heb zelf in het menu ook al van alles geprobeerd, maar bij mij zijn er enkele satellieten die ik niet perfect ontvang. Zo moet je o.a. de lengte en breedte graad ingeven en ook hier heb ik al wat zitten stoeien, maar dan worden alle andere satellieten weer slechter.
      Als je het geïnstalleerd hebt, dan kan je nog ergens in het menu zender zoeken de boel optimaliseren. Heb hier ook van alles geprobeerd, ook opgeslagen met de groene knop, maar het werkt niet. Jammer want ben voor de rest heel tevreden met de VU+. In het menu bij configuratie zou ook de instelling DiSEqC 1.2 moeten staan, zodat je alle satellieten handmatig kunt zoeken en vastleggen, zoals bijv. bij een Topfield. Met zo´n ontvanger heb ik nooit geen problemen met de motor. En bij mij klopt de 0-positie ook niet helemaal.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Hoi ,deze meneer heeft ook een draaibare opstelling en ook ik probeer de vu te laten luisteren.Maar als ik dus een zender scherper heb gezet en je legt deze positie vast,dan draait de vu vrolijk terug naar de slechte posititie als je de zender wilt zien?
      Hij pakt de genummerde sateliet lijst dus niet over ofzo?En ook kan je die satelieten niet op nummer zien of opzoeken,dus welke sateliet op 1 staat welke 2 enzovoorts.
      Op de oude db kon je mooi elke sateliet op een scherpere positie zetten en dat kon je ook achteraf zien.
      Ben benieuwd of er een diepere handleiding is,mogelijk moeten wij dat zelf doen?
      Groeten Johan
    • RE: draaibaar

      Bij toeval ontdekt ;verander je coordinaten,vooral de longitude (kleinste waarde in nl).
      Ik had bij wijze van test een paar graden meer ingevoerd,en voila helder beeld met de draaibare .
      Dus ik denk dat ik met het veranderen van de coordinaten ,de stand van de schotel heb gecorrigeerd?
      Dus mijn schotel staat op 0 eigenlijk al een paar graden verkeerd !
      Maar hoe kan ik hem wel op de echte 0 krijgen,er staat daar geen sateliet ?
      Op 3.6 graden is mijn echte 0 als ik het zo begrijp,dan moet ik geluk hebben dat er op 3.6 graden een sateliet staat om de echte 0 te kunnen instellen (schotel op 0 en positie op mast verdraaien tot perfect is) ?
    • RE: draaibaar

      Hallo minicenti;
      Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, de schotel draait nu helemaal niet meer, daar draait het nu eerst om. Daarna kan ik zien hoe ik hem bijstel, maar prioriteit is nu hem terug aan het draaien te krijgen. Enig idee?

      Groeten

      dillon
    • RE: draaibaar

      Vu+ Support Forum » --== Vu+ Duo and Solo Programme ==-- » FAQ » VIII.FAQ - Motor Einstellungen & DVB-T
      Hier kunt u een aantal expert instellingen maken,misschien heeft u daar wat aan?
      Ik heb een beetje gelezen en hierin kun je de vu dus als ouderwets instellen zodat hij al de sat's genummerd heeft.
      Mogelijk kunt u hier ook de usuals weer aanzetten?Als hierdoor de diseq niet meer werkt?