TUNERS setup

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • TUNERS setup

      Hoi, nog een vraagje waar ik op het forum geen duidelijk antwoord vindt.
      Ik heb een duo LNB op Astra 19 en 23, twee kabels vertrekken naar de ontvanger ingang 1 & 2
      Ik heb de TUNERS setting geplaatst op

      Tuner 1
      Configuratie --- eenvoudig
      Modus ------- DiSeqC A/B
      Poort A ------ 19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M
      Poort B ------- 23.5E Astra 3A/3B
      gebruik voltage en 22KHz------- ja
      verstuur DISEqC enkel bij satelliet wijziging --- nee

      Tuner 2
      Configuratie --- eenvoudig
      Modus ------- DiSeqC A/B
      Poort A ------- 23.5E Astra 3A/3B
      Poort B ------ 19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M
      gebruik voltage en 22KHz------- ja
      verstuur DISEqC enkel bij satelliet wijziging --- nee

      Als ik een kanaal opneem, kan ik niet kijken naar iets anders, zelfs twee filmen opnemen lukt niet
      Als ik tuner 1 zelfde instel als tuner 2 dan kan ik twee programma opnemen maar niet meer kijken

      Kan je mij helpen met de TUNER SETTING
      Groetjes Osty
    • Kan zo niet werken
      fout zit hierin zie wat rood is de instellingen moeten gelijk zijn
      als je bij tuner 1 poort A astra19 hebt is bij tuner 2 poort A ook astra 19

      Tuner 1
      Configuratie --- eenvoudig
      Modus ------- DiSeqC A/B
      Poort A ------ 19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M
      Poort B ------- 23.5E Astra 3A/3B
      gebruik voltage en 22KHz------- ja
      verstuur DISEqC enkel bij satelliet wijziging --- nee

      Tuner 2
      Configuratie --- eenvoudig
      Modus ------- DiSeqC A/B
      Poort A ------- 23.5E Astra 3A/3B
      Poort B ------ 19.2 Astra 1H/1KR/1L/1M
      gebruik voltage en 22KHz------- ja
      verstuur DISEqC enkel bij satelliet wijziging --- nee


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Hi Stauffie,

      Ik ook deze instellingen gebruikt, dus alles hetzelfde op beide tuners, maar dan kan ik twee zenders opnemen en niet meer naar een andere kijken.
      heb hier gelezen op forum dat je op drie zender kan opnemen en ook nog een andere bekijken ... of lukt dit niet met mijn opstelling

      Osty ?(
    • Ik heb een andere opstelling, maar de werking zou toch gelijk moeten zijn.
      Tuner A: draaibare schotel
      Tuner B: DiSEqC poort A = Astra 1
      poort B = Astra 3
      Poort C = Türksat

      Maakt niet uit op welke tuner ik opneem, als het bijv. om de NL-zenders gaat.
      Stel ik kijk op tuner B en EPG opname op andere zender begint, dan draait de schotel van tuner A en de opname begint.
      Met enige restrictie´s is het mogelijk om 4 gecodeerde programma´s op te nemen en een ander programma of opname te bekijken.
      De restrictie zit in de horizontale of verticale modulatie en/of hoge of lage frequentie band. Maar..., ik heb het getest, diverse malen en het is mogelijk.
      Toen ik de VU+ nog maar net had, lukte dit ook niet. één gecodeerd programma opnemen en alle anderen bleven zwart. Heb toen Open PLi op de ontvanger gezet met CCcam, sindsdien lukt dit wel.
      Misschien is dit de oplossing.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Originally posted by osty
      Hi Stauffie,

      Ik ook deze instellingen gebruikt, dus alles hetzelfde op beide tuners, maar dan kan ik twee zenders opnemen en niet meer naar een andere kijken.
      heb hier gelezen op forum dat je op drie zender kan opnemen en ook nog een andere bekijken ... of lukt dit niet met mijn opstelling

      Osty ?(


      denk dat je wel op max twee verschillende transponders kunt opnemen meer dat kan maar dan wel op max. 2 transponders/satelieten en dan niet meer kijken

      je hebt 2 kabels en 2 tuners en als deze beide in gebruik zijn houdt het op je kunt wel 3 progr. opnemen maar dan van 1 transponder

      tenminste stel ik me dat zo voor heb zelf maar 1 kabel eraan en kan dat niet testen maar denk wel dat ik logisch denk


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Dat "en dan niet meer kijken" begrijp ik niet.
      Elke kabel gaat naar een tuner; een tuner kan maar op één frequentie tegelijk tunen. Één frequentie = een stuk of 5 zenders (bij SD iets meer).

      De DUO is in staat om maximaal 5 (HD) zenders tegelijk op te nemen, waarbij dan ook nog eens naar één zender (of een opname) gekeken kan worden. Uiteraard moeten alle kanalen zich wel op de maximaal 2 transponders bevinden waarop de tuners zijn afgestemd.

      Als je maar één kabel hebt, heb je nog een extra restrictie (zoals Togan al aangaf): een gedeelte van de afstemming vindt namelijk in de LNB plaats (Frequentie Hoog/Laag, polarisatie Horizontaal/Verticaal). De tweede tuner kan dus alleen afstemmen op een frequentie die in hetzelfde "kwadrant" ligt als die waarop de andere tuner is afgestemd.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • Als je aan de limiet zit van transponder-opname, kan je dat zien in de zaplijst.
      Bij Open Pli worden de zenders die niet meer te bekijken zijn, grijs van kleur.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Originally posted by Togan
      Als je aan de limiet zit van transponder-opname, kan je dat zien in de zaplijst.
      Bij Open Pli worden de zenders die niet meer te bekijken zijn, grijs van kleur.


      Niet alleen bij Pli dit is gewoon enigma2 en heeft weinig met het image op zich te maken


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Hoi, ik had eerst ook mijn vraagtekens bij het multi opnemen van kanalen.
      Je moet in ieder geval genoeg "reserve" hebben (peren).
      Je kan beter opnemen door een opname te starten vanuit de timer .
      Je krijgt timer conflicten bij teveel opname's bij dezelfde transponder (logisch).
      Ik heb eens tot 6 opname's geforceerd en nog een kunnen bekijken.Dat was een deftige sleur aan de peers denk ik.
    • Original von minicenti
      Je krijgt timer conflicten bij teveel opname's bij dezelfde transponder (logisch).

      Nee, juist niet.......
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • Beste Mensen,

      Ik ben vandaag overgestapt van een duo twin lnb naar 4x alps lnb's met een Spaun sar411F (zou moeten werken volgens het sat4all forum, gek genoeg is het wel 2.0)

      ik heb het hele zaakje aangesloten maar krijg de instellingen niet goed op de vu.

      kan iemand mij vertellen wat en waar ik dit moet doen?

      bij de tuner configuratie krijg ik alleen maar de keuzes tussen 19,2 en 23,5.

      ook weet ik niet wat ik moet invullen bij de DiseqC , hij geeft namelijk alleen de opties 1, 1.1 en 1.2.


      Wie kan mij helpen? mijn dank is zeer groot!
    • 2.0 kan je simpelweg aansluiten als 1.0
      Het systeem krijgt dan alleen de terugmelding van de switch niet (dat is namelijk het enige dat de 2-serie toevoegt aan de 1-serie), maar dat zal je een zorg zijn.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100