DreamBox Edit.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • DreamBox Edit.

      Sinds het begin gebruik ik DreamBox Edit en dit zonder problemen.
      Gisteren op KoSat een nieuwe freq. gezien en heb de ontvanger gelijk laten zoeken. Dit is de satelliet: Astra 1M, 19.2°E met freq. 10935.50MHz, pol.V (DVB-S2 SR:22000 FEC:2/3 HD.
      De 4 kanalen worden ingelezen als test 1 t/m 4, dit is niet het probleem.
      In DreaBox Edit, in beide kolommen de namen aangepast en verstuurd naar de VU+. Nu doet zich het volgende voor, als ik op een van de 4 zenders heb gekeken, dan veranderen de namen weer naar test 1 t/m 4.
      Haal ik met DB Edit de lijst van de TV op, dan staan de veranderde namen er nog wel goed in. Hoe kan dit?. Heb alles al een keer compleet gewist en ben opnieuw begonnen. Maar het blijft fout gaan.

      Dan nog een vraag, als er interesse is in een lijst met ongecodeerde zenders, behalve de NL zenders, die staan er wel in, dan wil ik die wel aanleveren op het forum. Heb alleen geen idee hoe je dit moet doen.
      De lijst is voor een draaibare schotel, van 22 West t/m 95 Oost, incl. boeketten voor Docu, Fashion, Muziek, etc.
      Een keer per week pas ik deze lijst aan, en is dus vrij up to date.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Togan setting lijsten mag je gewoon uploaden in de database onder de test01 map kunnen de gebruikers hier uploaden.

      en nu de vraag waar heb de naam gewijzigd in de bouqets dan blijven ze behouden je kunt ze niet vernaderen in de algehele lijst

      naamswijzigingen gaan alleen maar in je eigen favorieten


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Om met het laatste te beginnen, zoals je wel zal weten, met DBE heb je 3 kolommen. Links alle satelieten, in het midden de lijst van wat je in de rechtse kolom hebt gekozen.
      Ik doe het normaal zo, nadat ik een freq. heb gezocht:
      1n de linker kolom pas ik de naam aan, bijv. Ned1 HD is nu Nederland 1 HD, deze sleep ik naar de goede positie in de middelste kolom. Gaat het om een muziekzender, dan naar de rechtse kolom, waar ik een keuze kan maken uit de diverse boeketten. Bij alle zenders heb ik dit altijd zo gedaan en alles zonder probleem. Het gaat alleen mis bij de zenders die ik in het vorige bericht heb vernoemd.

      Nu setting lijst, moet ik dat eerst een zip formaat geven, of wat anders?. Heb hier totaal geen verstand van en heb zoiets ook nog nooit gedaan.
      Kan wel zeggen dat mijn lijst een beetje anders is als normaal. Indien mogelijk geef ik het land aan en dit zoals zij zelf het land noemen.
      Dus bijv. China CCTV 4 is als volgt;
      ZhMnghuá Rénmín Gònghéguó CCTV 4 (China) en zo heb ik alles aangepast. Verder ook alle zenders per land gegroepeerd, dit op alle satellieten.
      Astra begint met NL en België, dan Duitsland, Frankrijk, etc. Boven elke "landengroep" een marker met de naam. Lijkt mij erg overzichtelijk.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Originally posted by Togan
      Om met het laatste te beginnen, zoals je wel zal weten, met DBE heb je 3 kolommen. Links alle satelieten, in het midden de lijst van wat je in de rechtse kolom hebt gekozen.
      Ik doe het normaal zo, nadat ik een freq. heb gezocht:
      1n de linker kolom pas ik de naam aan, bijv. Ned1 HD is nu Nederland 1 HD, deze sleep ik naar de goede positie in de middelste kolom. Gaat het om een muziekzender, dan naar de rechtse kolom, waar ik een keuze kan maken uit de diverse boeketten. Bij alle zenders heb ik dit altijd zo gedaan en alles zonder probleem. Het gaat alleen mis bij de zenders die ik in het vorige bericht heb vernoemd.

      Nu setting lijst, moet ik dat eerst een zip formaat geven, of wat anders?. Heb hier totaal geen verstand van en heb zoiets ook nog nooit gedaan.
      Kan wel zeggen dat mijn lijst een beetje anders is als normaal. Indien mogelijk geef ik het land aan en dit zoals zij zelf het land noemen.
      Dus bijv. China CCTV 4 is als volgt;
      ZhMnghuá Rénmín Gònghéguó CCTV 4 (China) en zo heb ik alles aangepast. Verder ook alle zenders per land gegroepeerd, dit op alle satellieten.
      Astra begint met NL en België, dan Duitsland, Frankrijk, etc. Boven elke "landengroep" een marker met de naam. Lijkt mij erg overzichtelijk.


      je kunt eigenlijk alleen de zenders aanpssen die je hebt toegevoegd aan je bouqet die zenders staan dann in de middelste rij/kolom



      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Je gebruikt wel de optie "zet keep vlag aan"? Dan worden de gegevens niet overschreven door de backgrounscan.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • Zo, dat was nog eens een goede tip. Jammer alleen dat je het bij elke wijziging opnieuw moet aanvinken.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ja, dat is inderdaad heel raar. Je ziet ook niet wat de status is.
      Voor dat soort dingen gebruik ik SetEditDream: daar is dat allemaal veel beter geregeld.
      Trouwens: ook in Dreamset is dat beter geregeld: daar kan je die vlag zetten voor een hele selectie tegelijkertijd. En ook de status is daar wel te lezen.
      Dreamset heeft daarnaast het voordeel dat het, als je de juiste instellingen maakt, Enigma afsluit alvorens de settings worden geschreven. Dat geeft veel minder kans op fouten.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von VU+ NL ()

    • Ik neem aan dat je Dreamset bedoelt?. Heb dit ook een tijdje gebruikt,
      maar wist niet hoe ik daar boeketten kan aanmaken. Maar blijf nu maar bij DreamBox Edit.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • DreamBoxEdit, SetEditDream & DreamSet hebben elk hun sterke en zwakke punten. In de praktijk gebruik ik ze door elkaar om één set te maken.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • Dan is SetEditDream toch nog iets anders. Had ik nog niet van gehoord.
      Maar zo als jij het doet, is ook een mogelijkheid.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Seteditdream is geen freeware als je het niet koopt kun je max. 20 zenders bewerken dan moet je opslaan en weer opnieuw openen en weer 20 zenders bewerken


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Klopt: het is die twee tientjes meer dan waard.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100