Plugins bij Open Pli.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Plugins bij Open Pli.

      Bij applicaties > downloaden > extentions staat ook de volgende plug-in:
      permanent timeshift. Na dit te hebben gedownload, geïnstalleerd en gekeken of er nog instellingen gewijzigd moesten worden. Bleek niet het geval te zijn.

      Na een kwartier op NL 1 gekeken te hebben, << ingedrukt, maar er gebeurde niets. Toen de pauze toets en het beeld bleef stil staan. En daar bleef het bij, kon er niet meer uit en plotseling het groene scherm met de foutmelding. Na een halve minuut startte de boel weer op, het bevroren beeld was er nog en kon niks anders doen dan met de hoofdschakelaar de VU+ uitschakelen en weer opstarten.
      Toen de plug-in maar weer verwijderd. Erg handig is dit niet. Heb de software van 24.12.2010 en drivers heb ik nog nooit apart ge-update. Ligt de fout bij mij of is de plug-in niet goed?.

      Jammer dat dit niet gaat zoals bij een Topfield. Gewoon in een uitzending op << duwen en hij spoelt terug.
      Ook gaat het "normale" spoelen voor- en achteruit niet zo snel. Al pak je 128x, dan is het nog traag. Als je bij een Topfield snel vooruit wilt, bij het afspelen van een opname,Dan klik je gewoon op de cijfertoetsen. Ofwel 45 is naar 45% van het programma gaan. 99.9 is bijna het eind van de opname. Als dat met de VU+ kon, zou ik er nog gelukkiger mee zijn.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Ja Togan om, steeds het vergelijk te maken met je oude topfield mmhh kon de topfield dan wel wat de VU kan???
      ik geloof wel dat het vervelend is dat er een plugin niet werkt maar ze kan ook heel veel wat de topfield niet kan.
      En een box wat alles kan zul je nooit vinden hoop voor jou dat Pli dat probleem nog kan oplossen voor je en je dan alles kan wat je hoopt te kunnen met de vu


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • RE: Plugins bij Open Pli.

      Ik denk dat het tijd wordt om eens over te stappen op PLi 2.0.
      Overigens: ik heb de PTS op alle voorgaande versies van PLi gebruikt, en nog nooit enig probleem ondervonden.
      Je moet wel degelijk een instelling maken: je moet na de installatie de plugin activeren (menu systeem instellingen). De plugin werkt wel degelijk zoals je aangaf dat te willen, alleen zit er één addertje onder het gras: om alle terugspoelfuncties te benutten moet je eerst een keer op pauze drukken.
      Ook het instant-record menu is aangepast door deze plugin: je kunt achteraf alsnog een opname maken.

      Inmiddels is er trouwens een andere plugin in de feeds opgenomen: de Automatische Timeshift. Soortgelijk doel, uitvoering is pietsie anders.

      Één en ander is in het PLi-forum uitvoerig aan de orde geweest.

      Overigens is VU+ op de hoogte van het feit dat trickplay nog niet helemaal goed werkt: zij werken daaraan. Ook wat dat betreft is het slim even te updaten: de nieuwste drivers die je dan binnen krijgt zijn op dit punt ook al weer iets verbeterd.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • Zo jongens, na weer maar eens stroomuitval hier, de "big crash". Al wat ik nog kreeg was het Open PLi opstart-scherm. Heb de VU opnieuw geflasht met laatste PLi update.

      Wat mijn opmerkingen betreft, ben echt heel tevreden hoor, maar soms zijn er dingen, zoals nu het terugspoelen, wat voor zo´n pracht apparaat, geen moeite zou moeten kosten en van uit de fabriek er al in mogen zitten. En dan kom ik toch weer even terug op de Topfield, deze is nu 10 jaar oud en kan het al vanaf dat ik hem kocht. Verder, dat met die percentages is ook wel erg handig. Maar misschien dat dit laatste ook nog gaat komen?.
      Nogmaals, ben zeer tevreden en wil nooit meer iets anders en ook geen ander merk.
      Want heb al gelezen dat er ook Linux / Enigma ontvangers zijn, die ook nog problemen hebben. Bedoel hier niet de "Dreambox" mee. De "Cross EPG" is nu aan het laden, kan ik daarna weer gaan programmeren.

      Nog een prettig weekend,

      Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Stroomuitval en spanningswisselingen (pieken) kunnen de levensduur van elektronica zeer ernstig verkorten. Overweeg eens een UPS aan te schaffen: ik heb dat ook gedaan en het werkt prima.

      Over de Topfield: een groot verschil is wel dat mpeg2 zich wat makkelijker laat behandelen dan mpeg4, dus die vergelijking gaat een beetje mank.
      Eigenlijk zeg je nu: ik kan met mijn personenauto makkelijk manoeuvreren, waarom zou dat met mijn vrachtwagen niet net zo makkelijk kunnen gaan?
      Maar dat het (nog?) niet optimaal is ben ik helemaal met je eens. Gedeeltelijk een kwestie van drivers (soepel langzaam/snel voor/achteruit), gedeeltelijk van Enigma (percentages/vaste waardes/handige knoppen).

      En daarnaast: een mens moet toch wat te mopperen hebben??!
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • UPS, zegt mij niets. Ik heb wel een loeier van een batterij, met 4 wandcontactdozen er op, alles netjes in een behuizing natuurlijk. Ook zit er een fan in voor de koeling.
      Als er stroom is, dan laadt de batterij en bij stroomuitval, wordt gelijk overgeschakeld naar de batterij. Had dit gekocht voor mijn PC, maar er moet nu een nieuwe batterij in.
      Ook heb ik 2 "stekkerdozen", z.g. "surge protectors". Er zitten ook een in- en uitgang op voor je coax vanaf de schotel naar ontvanger. Dit laatste gebruik ik niet, veel te veel verlies van signaal. Maar voor o.a. mijn flatscreen is het een uitkomst. Op een jaar tijd 5x reparatie na te hoge stroom-pieken.

      @ VU+ NL, jeschrijft "Ik denk dat het tijd wordt om eens over te stappen op PLi 2.0"
      Bij info zie ik het volgende, Enigma: 22 2011 (no branch) en heb het volgende gedownload van de Open Pli site; OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20110122_usb.zip
      dan mag ik er toch van uit gaan dat ik Pli 2.0 heb.

      Verder heb ik nu auto timeshift maar zie geen verschil met voorheen. Toen zette ik hem bij aanvang van een programma ook wel eens op pauze en dan weer play. Geeft het zelfde effect. De instellingen heb ik als volgt:
      Delay 0
      Stop timeshift when recording false
      Timeshift start oneindige opname false
      Generate cuts per event false
      Housekeeping 240
      Housechecking 0010
      Wat die 2 laatste betreft, geen idee wat het is.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • "Delay 0" betekent dat de plugin is uitgeschakeld (staat er ook bij). "5" vind ik zelf en goede waarde. Dat is de vertraging: na het inschakelen van een kanaal begint AutoTimeShift pas na die vertraging met opnemen.

      Housekeeping 240: de timeshift is beperkt tot 240 minuten
      Housechecking 0010: de plugin kijkt elke 10 minuten of hij nog niet op dat maximum zit.

      Ja, je hebt dus idd PLi 2.0

      Die "loeier van een batterij" is een UPS (Uninteruptable Power Supply).
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von VU+ NL ()

    • Sorry, dubbel
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von VU+ NL ()

    • Ja, dat van UPS klinkt logisch. En met de Pli dacht ik het wel.
      Heb de timeshift zo gezet zoals die van jou, maar zie nog steeds niet het verschil zonder de plugin.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Er wordt vanf het moment dat je op een kanaal bent aangekomen (+ de ingestelde vertraging) opgenomen. Wil je "terugkijken" druk je eerst op pauze: daarna kan je volgens de normale bediening terugspoelen/snel/langzaam etc. Ook kan je vanaf het begin opnemen: "instant record"onderste item.
      VU+ UNO/DUO/Ultimo/Solo2/ET5000/ET9200/TM Twin/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 555, 600, 900 & 1100
    • OK, is duidelijk.
      Van mij mag er een slotje op. Op dit onderwerp natuurlijk.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).