Opame SBS6 gecodeerd alle andere zenders ongecodeerd

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Opame SBS6 gecodeerd alle andere zenders ongecodeerd

      hallo
      Ik heb het volgende probleem op de VU+ ultimo 4k icm VTI. Met canaal Digitaal card kan ik alle zenders ongecodeerd opnemen behalve SBS6. Deze wordt gecodeerd opgenomen (met slotje) achteraf decoderen is ook niet mogelijk.
      Wie kan helpen
    • OK maar wat heb je voor hardware?Heb je een losse kaart die in een CI(+) Module kan (Typisch oranje of grijs bij CD).
      Of heb je een CI+ module met geintegreerde smartcard?

      Ik ga eens uit van een losse smartcard -> Verwijder de module als die nog in de ontvanger steekt. Verbind met Filezilla/WinSCP met de ontvanger en ga naar /etc/enigma2.
      Daar wis je ci0.xml en/of ci1.xml indien aanwezig.
      Daarna herstart je.
      Daarna steek je (indien nog niet het geval) de smartcard met de chip naar onder zonder module in de ontvanger.
      Daarna start je je softcam (Ik zou zeggen probeer het met gbox, dan heb je geen configuratie nodig).

      Als je toch een module hebt met niet verwijderbare smartcard laat het weten, dan leg ik uit wat je best in dat geval kunt doen.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • inmiddels ben ik weer een stukje verder. Het blijkt dat bij het programmeren van een opname descramble wordt uitgezet. Dit moet voor elke opname handmatig worden aangezet. De opnames kunnen dan worden bekeken. Het is echter wel vreemd dat dit alleen bij SBS6 van toepassing is. Alle andere zenders hebben deze keuze mogelijkheid niet en worden standaard ongecodeerd opgenomen. Zie de 2 foto’s (SBS6 en RTL4) Voorlopig werkt het nu en hartelijk dank voor jullie meedenken
      Bilder
      • 973A990C-CC64-485C-91F0-5CDB9128A1C9.jpeg

        1,1 MB, 3.138×1.819, 6 mal angesehen
      • 5E3E5E92-BA70-4520-AA8C-60387A5409D8.jpeg

        938,13 kB, 3.186×1.678, 4 mal angesehen
    • De eerste vraag is die ik nog altijd niet duidelijk beantwoord gekregen heb: hoe worden SBS6 en andere CD zenders momenteel gedecrypteerd: met een module? Of met een losse smartcard + softcam.

      Er zijn 3 mogelijke antwoorden:

      1. Je hebt een Viacess module waar de smartcard niet verwijderd kan worden (afbeelding 1)
      2. Je hebt een losse CD smartcard die je in een module steken hebt (afbeelding 2)
      3. Je hebt een losse CD smartcard die direct in je ontvanger zit, en je gebruikt een softcam om deze kaart aan te spreken (afbeelding 3). Er is dus geen module in gebruik. Indien deze optie, welke softcam gebruik je?

      Oplossingen:
      Indien optie 1 -> Juist toewijzen van zenders aan module, en naargelang je geëncrypteerd wil opnemen (om meerdere zenders tegelijk te kunnen opnemen en achteraf één na één in standby te decoderen) die instelling juist zetten.
      Indien optie 2 -> Stap over op optie 3
      Indien optie 3 -> Ideaal, bij zulke problemen zijn er typisch nog kanalen toegewezen aan modules, ci0.xml en/of ci1.xml wissen in /etc/enigma2 helpt normaal. Indien je niet weet hoe je een softcam kunt starten laat maar weten.
      Bilder
      • cd1.jpg

        234,81 kB, 800×800, 1 mal angesehen
      • CD2.jpg

        8,32 kB, 345×263, 1 mal angesehen
      • CD3.jpg

        10,94 kB, 360×350, 1 mal angesehen
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 9 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • ik heb foto gemaakt van de losse kaart die in de ontvanger gaat en een foto van de softcam die ik gebruik in VTI

      groeten
      Bilder
      • 0971713C-483A-4AEB-8106-A5B1E5598EAA.jpeg

        895,55 kB, 2.448×2.146, 3 mal angesehen
      • 2A4E6431-3FD7-494F-A40F-C0049A20C88C.jpeg

        377,16 kB, 1.551×1.002, 3 mal angesehen
    • OK ideaal.
      Dan gewoon eens met FTP verbinden (met Filezilla of WinSCP of zo) en de bestanden ci0.xml en/of ci1.xml wissen indien aanwezig in /etc/enigma2.
      Daarna ontvanger opnieuw opstarten.
      En uiteraard modules verwijderen indien aanwezig.
      Dan zou het niet meer mogen optreden dat hij iets geencrypteerd opneemt, want dat is een feature die enkel voor modules zinvol is en niet voor softcam gebruik.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • OPGELOST!!!!!

      Heb idd een file Ci0.xml gevonden en daar staat SBS6 in vermeld. Wie de file ooit aangemaakt heeft mag Joost weten?
      Maar Ik ben blij dat het opgelost is en nu ook SBS6 ongecodeerd kan worden opgenomen.

      Heel hartelijk dank voor uw hulp en deskundigheid.

      Vriendelijke groeten

      Anton
      Bilder
      • VU+ 2.jpg

        8,12 kB, 454×72, 3 mal angesehen
      • VU+.jpg

        140,34 kB, 673×988, 7 mal angesehen