CI-module Canal Digitaal in Duo 4K SE

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • CI-module Canal Digitaal in Duo 4K SE

      Ik heb een VU+ Duo 4K SE met 2 tuners voor DVB-S2X en DVB-C. Ik draai daarop VTI versie 15 en zou graag de zwarte CI-module (met smartcard) van Canal Digitaal willen laten werken. Ik heb precies volgens de beschrijving de CAID/Bouqetten/Zenders toegevoegd aan de CI-module, maar tot nu toe krijg ik enkel de melding: "Uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal" zodra ik een Canal Digitaal-zender kies. Ook bij de automatische CI-toewijzing krijg ik deze melding. Het ziet er dus naar uit dat de toewijzing wel goed is, maar de stream niet goed verwerkt wordt. De smartcard heeft overigens wel een lopend abonnement, hij werkt namelijk rechtstreek in de cardreader met OSCam en in dezelfde module ook op een reguliere ontvanger. De einddatum staat nu op 4-10-2021.

      Nu weet ik dat de smartcard rechtstreeks in de cardreader kan, maar doordat ik hoofdzakelijk gebruik maak van de kabel, zit hier mijn Ziggo-smartcard in. De CI-module zou hier bij naast kunnen aangezien ik maar van een paar satelliet-zenders gebruik maak. Meerdere CD-zenders tegelijk bekijken en opnemen heeft niet echt een prioriteit.

      Weet iemand hoe ik de CI-module aan de praat kan krijgen of dat ik eventueel iets anders aan moet schaffen?
    • Je kan de kaart ook zonder module gebruiken, daarvoor heb je een usb cardreader nodig (smargo, easymouse of stinger)

      Indien je de module wilt gebruiken, wis eens de huidige settings (best via FTP, files ci0.xml/ci.xml wissen in /etc/enigma2)
      Daarna ontvanger opnieuw starten.
      Daarna de zenders of bouquets manueel toevoegen. Geen CAID toevoegen!
      Het zou dan moeten werken.
      Indien niet kun je eens testen in een ander toestel of de module werkt?
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • De zwarte CI module is van welk type?
      Aston 1.05, Aston 1.07 of de oude zwarte met de wereldbol?
      Al deze modules zijn eigenlijk al obsolete en worden zelfs door Canal Digitaal niet meer ondersteund. Ze werken op PCMCIA I (16-bit).
      Controleer in de VU+Duo4Kse de module correct leest en controleer de rechten van de kaart..
    • Clemens schrieb:

      Je kan de kaart ook zonder module gebruiken, daarvoor heb je een usb cardreader nodig (smargo, easymouse of stinger)

      Indien je de module wilt gebruiken, wis eens de huidige settings (best via FTP, files ci0.xml/ci.xml wissen in /etc/enigma2)
      Daarna ontvanger opnieuw starten.
      Daarna de zenders of bouquets manueel toevoegen. Geen CAID toevoegen!
      Het zou dan moeten werken.
      Indien niet kun je eens testen in een ander toestel of de module werkt?
      Ik heb deze stappen opgevolgd, maar ik blijf daarmee de melding "Uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal" krijgen. Soms krijg ik bij het wisselen helemaal geen melding, of een Timeout reading PMT melding. Ik heb tevens het automatisch CI toewijzen uitgezet in het VTI-menu. Ik neem aan dat dit uit moet staan als je handmatig zenders toewijst? De module en kaart werken wel in een andere ontvanger (Technisat Technistar S2).

      mimisiku schrieb:

      De zwarte CI module is van welk type?
      Aston 1.05, Aston 1.07 of de oude zwarte met de wereldbol?
      Al deze modules zijn eigenlijk al obsolete en worden zelfs door Canal Digitaal niet meer ondersteund. Ze werken op PCMCIA I (16-bit).
      Controleer in de VU+Duo4Kse de module correct leest en controleer de rechten van de kaart..
      Het betreft de zwarte module met wereldbol, tevens heb ik ook nog een andere zwarte module liggen waar de logo's van Canal Digitaal en TV Vlaanderen opstaan. Beide zijn dus oud, maar worden wel door de VU+ herkend. In het Common Interface menu staat keurig Canal Digitaal als module en ik kan daarin ook de status van zowel module als smartcard uitlezen. De rechten op de kaart staan nu tot 4-10-2021 en management tot 11-10-2021.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Moartn ()

    • Deze modules worden door Canal Digitaal niet meer ondersteund. Nadat HD werd geïntroduceerd (MPEG4) zou deze module (conform CDS) niet eens meer werken!! Maar goed: CDS beweert wel meer wat later niet blijkt te kloppen.. Officieel doet de witte CI 3.5, de Aston 2.26 en PowerCAM het nog…
    • Dus het is puur geluk dat deze zwarte modules nog werken in de wat oudere ontvangers.... Het is overigens geen probleem om een nieuwe witte 3.5 CI-module te kopen. Zeker gezien het gegeven dat Canal Digitaal begin volgend jaar de Mediaguard-tunnel gaat uitschakelen, in dat geval heb ik alsnog een nieuwe module nodig. Deze witte module werkt wel gegarandeerd in mijn VU+ ontvanger?
    • ik heb (nieuwsgierig als ik ben) alle nieuwe CI(+) modules van CDS getest op mijn VU+Ultimo4K en VU+Zero4K. Daar werken ze prima op. De witte CI 3.5, de CAM701 en de CAM803. Geen enkel probleem, maar wel met alle beperkingen die een CI met zich mee brengt…
    • Hoe ging het - heft de witte CI het better gedaan ?
      Ik heb net een DUO 4K SE gekocht, maar ik krijg geen beeld - virkanten een noise een *check your card".
      Ik heb een CI die als dez uitsiet:


      ASTON CRYPT SATELLITE MODUL CI TV SECA CAM NC CANAL FULL HD X2.26 MEDIAGUARD




      maar vel met 2.23 software...

      Zou die moeten werken ?

      [Edit by Fukkel] No links to other Shops, please accept the forum rule
      (Es tut mir leid, wenn ich nicht so höflich klinge, wie ich es möchte, aber ich habe kein Gefühl dafür, wie Google Translate mich klingen lässt. Ich kann genug Deutsch, um es zu verstehen, ist technisch ungefähr richtig, aber nicht das "Klang/Gefühl" davon. höflich oder scharf usw.)
    • Nee, vanaf versie 2.26 werkt officieel pas MPEG4 (HD) en deze doen géén native Nagra. Dus bij de feitelijke uitschakeling van de Seca tunnel is die module waardeloos. De witte 3.5 is het enige alternatief.
    • mimisiku schrieb:

      Nee, vanaf versie 2.26 werkt officieel pas MPEG4 (HD) en deze doen géén native Nagra. Dus bij de feitelijke uitschakeling van de Seca tunnel is die module waardeloos. De witte 3.5 is het enige alternatief.
      Gaan ze wisselen van Seca tot Nagra ? wet je wanneer ? Waar is het te zien welke versie officieel past met Canal Digitaal ?
      (Es tut mir leid, wenn ich nicht so höflich klinge, wie ich es möchte, aber ich habe kein Gefühl dafür, wie Google Translate mich klingen lässt. Ich kann genug Deutsch, um es zu verstehen, ist technisch ungefähr richtig, aber nicht das "Klang/Gefühl" davon. höflich oder scharf usw.)
    • Op 12 april 2021 is er dealerbericht gestuurd met daarin de datum februari 2022. Echter…. Door de nieuwe Europese wet op de vrijheid van apparaatkeuze die in januari 2022 ingaat heeft M7 deze datum uitgesteld (niet afgesteld). Overigens is de oranje Canal Digitaal kaart een Nagra kaart (kijk maar op de achterzijde).
      .
    • Ik heb net een witte CI-module ontvangen, en die werkt wel in mijn Vu+, maar software versie is: 21.00.01.00.01.00, Hardware versie: 01.00.01.03
      Geen van de nummers 3.5 of 2.26.

      Is het een andere module, of waar/hoe vindt ik het nummer die met deze nummers te vergelijken is ?

      Correctie:
      Ik zie wel Part Number: CI0355-CDB01 - dat zou wel 3.5 kunnen bedoelen ? :)
      Maar waar is de 2.26 nummer te vinden ?

      Als ik wil probeeren nieuwe software te zoeken, welke kanaal is dan het beste ?
      (Es tut mir leid, wenn ich nicht so höflich klinge, wie ich es möchte, aber ich habe kein Gefühl dafür, wie Google Translate mich klingen lässt. Ich kann genug Deutsch, um es zu verstehen, ist technisch ungefähr richtig, aber nicht das "Klang/Gefühl" davon. höflich oder scharf usw.)

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von Olfert ()

    • De software revisie 2.26 sloeg op de Aston 1,07.. De witte heeft andere firmware.. Deze is correct en er is geen nieuwere..l