Prullenbak leeg maar geen ruimte terug op schijf

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Prullenbak leeg maar geen ruimte terug op schijf

      Hallo hallo,
      Sinds een tijd draai ik op vti v15...en dat gaat echt goed ....echter gisteren werd ik geconfronteerd met een volle schijf.
      Ondertussen alle oude opnames verwijderd , in de movie trash is geen opname meer te zien , sql database via openwebiv uitgezet , ook bij opnames in instellingen database uitgezet . Maar toch blijft de schijf vol .
      Onderaan in de opname lijst blijft ook een balk zichtbaar met allerlei zoek en indexeer opties... Ik wil graag terug naar de situatie waar gewiste bestanden resulteren in schijfruimte... wie kan soelaas bieden
      Thanx
    • Je schrijft dat je de database prullenbak hebt uitgezet. Stond hij aan?
      Dan staan alle gewiste bestanden nog op de schijf. De opnames werden alleen gemarkeerd tijdens het wissen door extra .del bestanden aan te maken. De eigenlijke opnamen staan dan nog op de schijf.
      Je moet alles handmatig opruimen.
    • Heey , " enable sql database " heb ik uitgezet als laatste , voorheen ( en nu nog steeds ) is er geen enkele gewiste opname meer te vinden... opnames die ik nu verwijder komen niet in " trash " in de opname lijst maar in " movie trash " in een van de bovenliggende mappen.maar ook wanneer ik die verwijder komt er geen ruimte vrij
      Bedankt voor de reactie
    • Zoals ik al had uitgelegd: Als de SQL database gebaseerde prullenbak actief was, werden de verwijderde opnamen niet verplaatst naar de prullenbak map. De opnames zijn dan nog precies waar ze eerder waren.
      Ga naar de box met FTP en kijk in /media/hdd/movie om te zien of er bestanden zijn met de extensie .ts.del.
      Dit zijn de markeringen voor gewiste bestanden. De .ts-bestanden zullen er nog zijn.
    • Ok thanks , ben via netwerk ( smb ) naar de VU gegaan en idd daar stond alles , heb alles gewist en voila de schijf ruimte is weer terug.
      Begrijp alleen niet waarom standaard voor deze constructie gekozen wordt en men dus geen opnames meer kan wissen...nu ff afwachten of in de toekomst verwijderde bestanden ook echt verdwijnen..
    • Als alles correct is geconfigureerd, werkt de database-gebaseerde prullenbak. U kunt instellen na hoeveel dagen de opnamen volledig van de hdd moeten worden gewist.
      Ik ben echter geen vriend van de SQL database op de doos. Het is te ingewikkeld voor kleine dozen en geeft te veel problemen. Daarom heb ik het gebruik van de SQL database volledig uitgeschakeld - en is er dus geen database-gebaseerde prullenbak.
    • Ik heb dus " enable sql database " uitgezet .ik neem aan dat ik dan ook de sql prullenbak heb uitgezet ? , Of zit dat ergens anders ?
      In de opname lijst staat nog steeds een balk met zoek en sorteeropties , lijkt database achtig ...