How to?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ik draai momenteel al 10 jaar Mediaportal op een HTPC. Om meerdere redenen wil ik hier vanaf: weinig updates meer, maar drie tuners (Digital Devices DVB-C), HTPC raakt gedateerd, en kost me iets te veel stroom dezer dagen.
      Nu ben ik me aan het oriënteren en wat voor mij waarschijnlijk de beste keus is is een VU+ UNO 4K SE. Omdat deze wereld voor mij totaal onbekend is zoek ik vooraf altijd graag op wat er allemaal mogelijk is en vooral, hoe het allemaal in zijn werk gaat wat betreft configuratie.
      En dat is eigenlijk wat ik nergens echt kan vinden, ik lees over softcams en images, maar nergens de verschillen en hoe dat allemaal in te stellen. Ja zat in het Duits maar dat gaat hem dus niet worden.
      Zijn er wellicht ergens stappenplannen te vinden desnoods in het Engels? Ik heb een Ziggo irdeto kaart in het oude casema gebied dus dat zal geen probleem zijn. Belangrijkste is dat ik de tv snel aan de praat kan krijgen, de rest vogel ik later wel uit.
    • Er zijn verschillende images die op de Vu+ boxen draaien.
      In dit forum wordt het VTI image ondersteund.
      Voor andere images kunt u beter naar de overeenkomstige andere forums gaan.

      Ik kan niet zeggen hoe lang Mediaportal op de VU+ box zal blijven werken.

      De Ziggo-Irdeto smartcard werkt met Oscam op de doos. U kunt dat hier vinden in de Vu+ Wiki Smartcards – Vu+ WIKI (vuplus-support.org)

      U kunt Oscam gewoon installeren op de doos vanuit het Cam-Center.
    • Dank beide.
      Ik ga er geen mediaportal op draaien, denk Kodi. Als de tv maar draait dan zie ik van daaruit wel verder.
      Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen VTI en bv OpenPli? (ik weet dus nog helemaal niets :) )

      Ik begin wel met VTI, lees dat het prima is en naderhand altijd nog kan worden gekozen voor anders.
      Tot zover...

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von M13P ()

    • Kies in elk geval OScam als softcam, dan een Ziggo/CAIWAY oscam.server bestand plaatsen in /etc/tuxbox/config
    • Maar waar staan die configs? Ik vermoed dat je die zelf moet maken? Ik heb daar als ik eerlijk ben nog niet heel erg goed naar gezocht, behalve dat ik ze dus niet als een standaard file kan vinden.

      edit: al gevonden in een andere post, ik vraag meer beter even niets meer voor nu.. :S

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von M13P ()