Na herstart verdwijnen Tuner instellingen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Na herstart verdwijnen Tuner instellingen

      Hallo,

      ik heb het probleem dat sinds een paar dagen mijn Tuner configuratie verdwijnt zodra mijn VU+ Duo 4K SE opnieuw wordt opgestart. Enkel de config van mijn DVB-C tuner blijft intakt, de instellingen voor satelliet zijn weg en ook niet meer opnieuw in te stellen. In mijn geval waren Tuner I en J ingesteld op geavanceerd, met op Tuner I een Diseqc 1.1 config voor 10 satellieten en op Tuner J een Diseqc 1.0 config met 4 satellieten. Na herstart blijft hier geavanceerd voor staan, maar is er bij de satellietkeuze enkel nog 'All Satellites 1-4 ' aanwezig. De daadwerkelijke satellieten zijn niet meer te kiezen en als je probeert om een van de opties te gebruiken krijg je Diseqc-poort 65 tot je beschikking (en Diseqc gaat maar tot 64). Satellietzenders in mijn zenderlijsten worden dan grijs en zijn niet meer te kiezen.

      Ik kan de settings enkel weer herstellen door een backup (van voor het storingstijdperk) terug te zetten middels BackUpSuite, maar zodra je daarna iets wilt wijzigen in het aanbod van IPTV-streams gaat het meteen weer mis. Blijkbaar raakt er iets corrupt. Weet iemand waar dit mis gaat en wat ik er aan kan doen om het weer probleemloos te laten werken? Alvast dank.
    • Ik start opnieuw op met de reboot functie vanuit het standby-menu (standby-knop langer ingedrukt houden). Of met de herstart functie vanuit DreamboxEdit.

      Net nog geprobeerd: na toevoeging van een IP-bouquet eerst de box in diepe standby-modus gezet (Afsluiting in het menu). Daarna weer opstarten en wederom zijn alle satelliet instellingen weg.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Moartn ()

    • Standaard probleem met DBE. Ik heb er ook een ‘haat-liefde’ relatie mee. Notoir probleem is dat de satellieten worden verneukt zodra je DBE de lijst opwaardeert..

      Ik kopiëer gewoon de bouquetten gewoon vanuit Windows Netwerk ‘Cooy & Paste’ en plaats die op een andere Enigma2 box….
    • Dan zal ik DreamboxEdit niet meer gebruiken voor het toevoegen van IP-streams. Ik heb net wat toegevoegd met DreamSet en dat gaat tot nu toe goed. Dank voor de tips.