Zenders probleem

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Zenders probleem

Hallo,
      Ik zie steeds dat er kanalen geen signaal meer hebben. Geeft signaal 0.0db. Signaalzoeker geeft ook 0 aan. Resetten tv als tuner helpt niet. het opnieuw scannen van deze frequenties
      Geeft ook aan geen kanalen gevonden.
      Het vreemde is dat hij wel de gids ziet.
      Het is steeds anders. Na een paar dagen doet hij het weer. De lmb al vervangen. Geen resultaat. Ik werk met openpli ( 2024-06-21:9.0 relase)en oscam(1.3.3)
      Wat kan ik nog doen of meten?
    • Stekkers zijn vaak een probleem.
      Heb je alleen een satellietverbinding in huis?
      An alle Neulinge und auch einige alte Hasen: Bitte denkt an eine Sicherung.
      BackupSuite und Image-Backup sind kein Hexenwerk, und ruckzuck erledigt!
    • Ik bedoelde eigenlijk of je nog steeds een kamer hebt met een 2e satellietverbinding. Daar zou je dan de VU kunnen aansluiten.
      Gaat de kabel rechtstreeks van de LNB naar de VU, of zit er een multiswitch tussen?
      Kun je een verkeerde tunerconfiguratie uitsluiten?

Tuner-Einrichtung – Vu+ WIKI

Hier in het forum, en ook in de wiki, gaat het eigenlijk over de VTi-image, maar sommige dingen zouden vergelijkbaar kunnen zijn.
    • TomKruhs wrote:

Ik bedoelde eigenlijk of je nog steeds een kamer hebt met een 2e satellietverbinding. Daar zou je dan de VU kunnen aansluiten.
      Gaat de kabel rechtstreeks van de LNB naar de VU, of zit er een multiswitch tussen?
      Kun je een verkeerde tunerconfiguratie uitsluiten?

Tuner-Einrichtung – Vu+ WIKI

Hier in het forum, en ook in de wiki, gaat het eigenlijk over de VTi-image, maar sommige dingen zouden vergelijkbaar kunnen zijn.
      Klopt ik heb maar een schotel met duo lmb.
      Die gaat direct naar de VU.
      mooie link, ik ben niet zo goed in het Duits lezen, sorry.
      stekkers nagekeken en vervangen. Ze zijn niet zo duur. Kabel beide zijde los en naar massa gemeten hier is geen verbinding.
    • Tekkel wrote:

mooie link, ik ben niet zo goed in het Duits lezen, sorry.
      translator

;)
    • Klopt op de hotbird op 11449 zijn de kanalen veranderd. Gehele hotbird gescand. Hierna kwamen de canal+ kanalen weer terug.
      oude kanalen gewist nieuwe ingevoegd.
      Nu werkt het weer.
      op de 11449 H 3/4. De 3/4 is 5/8 geworden.
      Wat dit wil zeggen weet ik niet.