bigsat en rotorschotel op 1 vubox?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • bigsat en rotorschotel op 1 vubox?

      Goedendag;
      Ik heb een bigsat met 4 lnb's. Doen het super op m'n Vubox, maar nu wil ik ook een schotel met een rotor er op aansluiten. Voordat ik dat ga doen heb ik een paar vragen:
      1. kan ik achter 1 disecq-switch (met 6 ingangen) de 4 lnb's aansluiten en tevens de lnb van de rotor-schotel?
      2. Wat doet de Vubox als ie een zender van bijv. Astra 2 wil ontvangen: krijgt ie dan signaal van zowel de bigsat-lnb (gericht op Astra 2) en ook van de rotorschotel, die gaat zich immers ook richten op de Astra2 ?

      Dank, groeten, Rudy
    • ik dacht dat als je geavanceerde instellingen neemt in de tuner config je daar een voorkeurs tuner kunt instellen
      maar zelf heb ik geen draai schotel dus m,et 100% durf ik het niet te zeggen


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ha stauffie, Ik dacht hetzelfde maar weet niet zeker of dat ook op 1 switch kan.
      En ik vroeg me af, wat doet de VUbox eigenlijk als ie van 2 lnb's hetzelfde signaal krijgt: Neemt ie het sterkste signaalen of wordt het signaal gecombineerd tot 1 sterk signaal?

      Goodgoan, Rudy
    • Om te beginnen moet je de switch tussen de LNB van je draai-schotel en de rotor zetten.
      Je hebt een switch met 6 ingangen, dus ingangen 1, 2, 3 en 4, Of A, B, C, D, daar zitten de LNB´s van je bigsat. Op 5 of E sluit je dan de LNB van je draai schotel aan. De uitgang van de switch gaat dan naar LNB op rotor en rotor "uit" naar je ontvanger.

      Zelf had ik zo´n configuratie op mijn Topfield. Had eerst de switch "voor" de rotor, maar door de stroom die nodig is voor de rotor, klapte de switch er uit.
      Als je het op de manier doet zoals ik het hier beschrijf, dan kan dat niet misgaan.

      Hoe een en ander geconfigureerd moet worden in het menu, bij geavanceerd, weet ik niet. Ergens kom je hier iets tegen met AA, AB, BA, en BB of zoiets.
      Heb daar geen ervaring mee en heb nu op mijn VU+, tuner A: alleen de draaibare schotel en op B. schotels met DiSEqC-switch.

      Omdat ik ook weer naar het "Topfield-idee" wil, ben ik benieuwd hoe de boel in het menu geconfigureerd moet worden. (Was bij Topfield zeer Simpel).
      Alles is er bij mij nog klaar voor, 2e switch en LNB´s heb ik niet veranderd.
      Dus in de 4 schotels zitten ook nog de twin-LNB´s.
      Het is alleen het probleem dat ik niet weet hoe het in het menu moet worden ingesteld.

      Door de switch die er tussen zit, krijgt de ontvanger altijd maar signaal van één schotel, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Togan ()

    • Hi Togan; dank voor je waardevolle input!

      Ik ga er binnenkort mee bezig, laat je wel weten hoe eea. is gegaan, gr., Rudy
    • Hey Rudi,

      Een beetje laat van mij om te antwoorden, maar ben benieuwd hoe jij het oplost.
      Zelf zou ik het als volgt doen, heb de schotels wel op andere satellieten uitgericht:
      Input 1 (A)-Astra 1 19.2E
      Input 2 (B)-Astra 3 23.5E
      Input 3 (C)-Türksat 42E
      Input 4 (D) LNB van draaibare schotel
      De uitgang van de switch gaat naar waar op de rotor LNB staat en de andere aansluiting van de rotor gaat naar de ontvanger.

      Bij mijn Topfield had ik dat ook zo, maar dat was een beknopt menu. In dat menu,
      installatie>menu-instellingen koos ik dan voor DiSEqC 1.0,
      input 1 1 van 4 voor Astra 1
      input 2 2 van 4 voor Astra 3
      input 3 3 van 4 voor Türksat
      input 4 4 van 4 voor alle satellieten die "aangestuurd" moesten worden met de rotor.

      Meer was niet nodig, het werkte gelijk. Dit lijkt mij dus de basis voor de Vu+.
      Maar er staat zoveel in het "extended"-menu, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

      Ik hoop dat het jou lukt, en zou graag je oplossing horen. Jij hebt dan wel een 6 in 1 switch, maar het principe blijft hetzelfde.

      Selamlar,

      Togan uit Anamur.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).