problemen met boeketten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • problemen met boeketten

      Hallo,
      Eindelijk heb ik mijn VU+ aan het draaien op de rotor. Kom nu tot de ontdekking dat als ik de Henksat Rotating wil installeren, ik voor het downloaden alleen maar de mogelijkheid heb om de versie van 5-1-2011 binnen te halen. Terwijl Henk zelf zegt dat hij de laatste op 5-5-2011 heeft gepubliceerd.
      Op zijn site staat wel een heel verhaal hoe je het moet downloaden op je pc en dan met Dreambox Edit in je VU+ moet krijgen, maar ik snap niet hoe het programma Dreambox Edit werkt. Dreambox Edit ziet wel het IPadres van de box en het wachtwoord, maar daarna moet ik met de duim in de mond toezien dat ik er niks van snap. En uit mezelf durf ik ook niet te gaan klooien met het programma. Iemand een verkorte cursus Dreambox Edit????
    • RE: problemen met boeketten

      @HarryJohann

      Ik hoop je kan een beetje Duits lezen, kijk dan eens onder.
      * Database
      * Vu+ DUO - FAQ´s / HowTo´s / Anleitungen (helemaal bovenaan)
      * FAQ - Sonstig (9) en dan download je even
      * Dreamboxedit ihad edition HOWTO

      Hierin staat precies omschreven hoe je kontakt maakt met je VU en hoe je de settings weer terug kan zetten..!!!
      Als je er dan nog niet uitkomt, weer even melden...!!!

      Groetjes Roles...
    • Bedankt Roles. Ik ben er in zoverre uit, dat ik de beoeketten van Henksat van 6-04 heb geladen. Alle boeketten via FTP kwamen goed door. Kreeg echter aan het einde van de transfer de volgende mededeling:

      Ongebruikt bouquet "/etc/enigma2/userbouquet.CanalDigitaal.tv" verwijderd van de dreambox
      Disconnecting.
      Disconnected.
      Netwerk antwoord: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

      <e2simplexmlresult>
      <e2state>True</e2state>
      <e2statetext>reloaded both</e2statetext>
      </e2simplexmlresult>

      Kan geen verbinding maken met Dreambox op IP adres 192.168.1.220, controleer het ingestelde IP adres en/of het netwerk.

      Daarna verscheen er een windows melding die iets over reload had, dat hij dat niet kon vinden.

      Enfin, na herstart van de VU+ stond alles er mooi in, maar ik heb totaal geen radioontvangst meer. De rotor draait voor de radio mooi van 23.5 naar 19.2 omdat daar nou eenmaal alle radiozenders staan, ik heb wel tv op 19.2 maar geen radio. Weird.

      HarryJohann
    • Mooi dat het in iedergeval gelukt is.
      Het komt wel eens voor dat bij sluiten van de DBedit een foutmelding verschijnt, en blijkt toch dat de settings goed zijn in of uitgelezen, gewoon wegdrucken...!!
      Met de radiosettings is toch nog iets niet in orde, staan deze wel in je bouqueten-lijst van de VU...??
      Ik kent me niet zo goed uit met de PLI en jou settings van Henksat, zo weet ik niet precies wat erin staat voor de radiosettings.
      Gebruik altijd die van Stauffie en of tonskidutch met het VTI-image, maar ik geloof dat dat voor de rest geen kwaad kan..
      Als raad kan ik je geven, omdat je nog niet zo lang werkt met de DB-edit, deze settings nog eens rustig doornemen of er wel werkelijk radio-bouqueten bijstaan en als toch, hebt je deze ook juist in de VU teruggezet...!!!!

      Groetjes Roles...
    • Bedankt. De boeketten staan er in. Ook die van de radio. Alhoewel er wel heel veel zenders op n/a stonden, maar die heb ik handmatig even weggehaald. We kunnen het er mee doen voorlopig. Moet zelf ook nog even wennen aan de open Pli en Enigma2. Maar al doende leert men en anders hebben we altijd het forum nog.......toch??

      Nogmaals bedankt.
    • n/a betekent dat deze zenders niet meer oproepbaar zijn
      dit omdat de zender van transponder gewisselt is bijv. of omdat de satelliet waar de zender op uitzendt niet beschikbaar is op jou box


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Zo te zien heb jij de settingslijst van Henksat in jou box gepompt.
      Maar de settingslijst van Henksat kloppen niet altijd.
      En daardoor krijg je geen radio ontvangst.
      Ik zou je adviseren om een scan te draaien van jou satellieten.
      En daar vind je juiste transpondes gegevens voor de radioboeket.