duo astra19 en astra 23,5 en aparte lnb hotbird

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • duo astra19 en astra 23,5 en aparte lnb hotbird

      hallo allemaal,
      Heb gisteren mijn Vu+ solo voorzien van het recentste nieuwe image VTI
      Voordat ik dat deed netjes mijn settings en cccam.fig opgeslagen.
      Ben alleen vergeten te noteren hoe ik de tuner config. ook al weer had ingesteld.
      Ik heb 1 schotel met daar op een duallnb voor astra19 en 23,5 met twee uitgangen en daarnaast een apparte lnb voor hotbird hangen. Deze zijn met drie kabels aangesloten op een disecq switch welke weer naar mijn VU+ leidt.
      Nu weet ik dus niet meer hoe ik de tuner configuratie had ingesteld. hiervoor draaide ik op Vix image en werkte alles prima.
      Switchte netjes tussen alle 3 satelieten. Nu krijg ik alleen maar astra 19 binnen en astra 23,5 en hotbird heb ik geen ontvangst.
      Kan me nog herhinneren dat het iets met de volgorde commited, uncommited te maken had en AA, BA etc.
      Wie kan mij helpen?

      grtz,
      Safariman
    • dan wissel astra 3 en hotbird eens in de tuner config

      voorbeeld
      astra op a
      astra 23 op b
      hotbird op c
      d leeg

      connfig zou kunnen zijn
      eenvoudig kiezen
      en dan zo instellen als boven


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • RE: duo astra19 en astra 23,5 en aparte lnb hotbird

      via de pc kun je makkelijk de settings achterhalen
      staat in het bestand ip_adres_van_VU/etc/enigma2/settings

      Quellcode

      1. config.Nims.1.diseqcA=48
      2. config.Nims.1.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
      3. config.Nims.1.diseqcC=192
      4. config.Nims.1.diseqcB=235
      5. config.Nims.1.configMode=simple
      6. config.Nims.0.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
      7. config.Nims.0.diseqcA=130
      8. config.Nims.0.diseqcB=192
      9. config.Nims.0.diseqcC=235
      10. config.Nims.0.diseqcD=282


      Nims.0 is tuner A
      Nims.1 is tuner B
      bovenstaand is natuurlijk mijn instelling, dus niet kopieren

      maar je moet altijd ook noteren aan welk poortje de LNB hangt voor de specifieke satpositie
      als je dat nog eens moet/kunt doen... is de instelling per tuner configuratie een fluitje van een cent.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • RE: duo astra19 en astra 23,5 en aparte lnb hotbird

      Originally posted by tonskidutch
      via de pc kun je makkelijk de settings achterhalen
      staat in het bestand ip_adres_van_VU/etc/enigma2/settings

      Quellcode

      1. config.Nims.1.diseqcA=48
      2. config.Nims.1.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
      3. config.Nims.1.diseqcC=192
      4. config.Nims.1.diseqcB=235
      5. config.Nims.1.configMode=simple
      6. config.Nims.0.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
      7. config.Nims.0.diseqcA=130
      8. config.Nims.0.diseqcB=192
      9. config.Nims.0.diseqcC=235
      10. config.Nims.0.diseqcD=282


      Nims.0 is tuner A
      Nims.1 is tuner B
      bovenstaand is natuurlijk mijn instelling, dus niet kopieren

      maar je moet altijd ook noteren aan welk poortje de LNB hangt voor de specifieke satpositie
      als je dat nog eens moet/kunt doen... is de instelling per tuner configuratie een fluitje van een cent.

      ciao


      als je het bestand settings dan mee terug stuurt naar de box staan ze altijd goed ;)


      ik mieter dit bestand altijd weg omdat ik mijn settings op meerdere boxen met verschillende instellingen gebruik


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • RE: duo astra19 en astra 23,5 en aparte lnb hotbird

      hoi stauffie,
      volgens mij is het ook verstandig die niet 1op1 terug te copieren alvorens je een en ander hebt gedaan.

      er staat namelijk ook in welke skin gebruikt wordt/werd en dat kan problemen geven

      maar het is een bestandje waarin die diseqc settings vermeld worden van voor de nieuwe flash
      dus kan helpen de settings snel terug te vinden.

      omdat mijn schotel al 4 jaar dezelfde is droom ik de settings :D
      daar heeft safariman niet veel aan

      maar met committed en uncommitted is het altijd diseqc expert / geavanceerde settings

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • @tonski vaak maken mensen het zich moeilijker als nodig met die geavanceerde instellingen
      omdat ze denken dat ze dan beter beeld hebben of zo inplaats van zo makkelijk mogelijk te beginnen en alshet dan niet lukt andere opties proberen


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • @safariman denk dat het al past he ?
      tenminste heb net even ergens anders gelezen waar je in maart ook al de vraag gesteld had en daar heb je een antwoord met plaatjes gekregen en dat paste helemaal heb je daar geantwoord ;)


      hier nogmaals het anwoordt

      na een uncomitted diseqc kan je nog een comitted diseqc aansturen.
      dus je zal een ingave moeten gaan doen via geavanceerd , met ingave LNB 1, LNB 2 , LNB 3
      en voor de astra 23.5 (LNB 2 (B) zorgen dat je insteling op uncomitted - comitted staat.


      met dank aan @mebo870


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ