VTi-ondertiteling.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hi Stauffie,

      Ik heb gisteravond uitvoerig op NL 1, 2, 3 en 3sat, de ondertiteling getest.
      Had het op NL1 nog niet ingeschakeld en het ging al gelijk fout.
      Het is iedere keer de onderste regel, waar maar alleen de bovenkant van de letters verschijnen.
      Soms gaat het even goed, maar dan duurt dat niet lang.
      Als er maar een regel is, dan is die soms wel erg lang, dikwijls over de hele breedte van het scherm.
      Neem als voorbeeld het plaatje op pagina 3 van dit draadje, (afgekapte letters)
      want het lukt mij op dit moment niet een screenshot te maken.
      Of ik nu nog NDR, WDR, SWR en de andere "Dritten" moet gaan testen, 3sat is tenslotte ook een Duitse zender.

      Nu nog wat anders,
      ik dacht in dit geval misschien iets te hebben aan "Shoot Your Screen".
      Dus de plug-in gedownload, maar weet niet hoe dit verder werkt.
      Zowel "lang blauwe toets" als bij "applicaties", kan je alleen een set-up maken.
      Hoe maak je nu een screenshot?.

      Greetz, Togan.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Original von Togan
      Nu nog wat anders,
      ik dacht in dit geval misschien iets te hebben aan "Shoot Your Screen".
      Dus de plug-in gedownload, maar weet niet hoe dit verder werkt.
      Zowel "lang blauwe toets" als bij "applicaties", kan je alleen een set-up maken.
      Hoe maak je nu een screenshot?.

      Greetz, Togan.


      Press help button and you will get a screenshot of current screen
    • screenshot maak ik zoals in dit draadje beschreven
      via het web interface op de pc

      heb je een keer geprobeerd om de lettergrote van de OT kleiner te maken of er dan ook nog steeds de onderste helft verdwijnt

      mijn screenshots die ik geplaatst heb bewijzen echt het tegendeel
      hoe zijn de instellingen op je tv en welke tv heb jij een 4:3 of een 16:9

      en wat zijn je instellingen in het a/v menu van de duo?????


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • @togan

      probeer eens

      kerniskin dus de standaart wat er bij install opstaat van het VTi image
      dan de ondertitelletter grote op 26 zetten
      en dan aub nogmaals testen


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Wat ik al niet geprobeerd heb, diverse letter-grootte´s, TV en Vu+ beide op 16/9, diverse skins, het is gewoon niet op te noemen.
      Helaas heb ik de oplossing nog niet gevonden. Ik geef hier niemand de schuld van, maar word er wel een beetje moedeloos van.
      Ik heb de ondertiteling niet echt nodig, ben zeker niet doof.
      Maar soms is het makkelijk, als madam zit te telefoneren, dan kan je tenminste nog lezen wat er gezegd wordt.
      Wel af en toe noodzakelijk bij de Duitse zenders, hier wil, de spraak wel eens het onderspit delven bij de te harde muziek.

      Hoe je een screenhot maakt, weet ik, heb er hier toch al een geplaatst.


      @plnik, dat met de hulptoets zal ik straks eens proberen.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Originally posted by tonskidutch
      stauffi,
      heb ook enkel op NL zenders dat het heen en weer danst over het scherm
      zelfs met font 26
      op alle andere zenders is het mooi

      zou het de word wrap zijn of iets anders wat het OSD beeld verdringt?
      ciao


      zou kunnen tonski we hadden het er al over verder vooraan in deze tread dat pli zijn eigen wordrap gebruikt

      maar de zenders wat ik tot nu toe geprobeerd heb werken tot nu toe
      het kan altijd beter natuurlijk maar om alles van pli te gebruiken dan moeten we veel te veel patchen dat brengt voor ons niets op dit moment


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • @tonski dat is het net wat het allemaal moeilijk maakt

      Kijk als het gewoon op alle zenders fout of niet goed was ok dan kun je gaan sleutelen.
      Maar als het op 10 zenders goed is op 2 fout en op die 1 van die 2 alleen fout is s`avonds na 21.00 uur.
      wat ga je dan aanpassen


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • ik laat het zelf even zo lopen zoals nu ingesteld is <tevreden vooralsnog>

      daar het mij voldoende afgehandeld lijkt
      toch kan ik me voorstellen dat de slechthorende ouderen die een O.T. erbij willen gebruiken (zoals m'n ouders) ook op NL en BRT handig lijkt als ze alles meekrijgen

      maar ook die ouders zijn bij lange na niet zo kritisch dat ze het originele TXT 888 op NL en BRT met zwarte maskers niet goed genoeg vinden op hun humax 5050 C pvr
      ja rare mensen die ouders een kabelbox :D

      maar ik heb hun de kabel provider horen vervloeken, daar die zeer povere ondertitels voor live uitzendingen levert en dat mocht ik zelf ook aanschouwen
      nagenoeg 1 minuut vertraagd en enkel ten dele gelijk het gesproken woord

      op arte of tv5 monde is alles perfect... ook op hun humax
      raar,
      enkel de nederlandse zenders spoken met dvb subs of teletext O.T.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Nou, bij mij loopt het nu dus helemaal fout.
      Ten eerste is het bij mij meer dan 3 zenders waar het fout gaat.
      Dus nog maar eens van skin veranderd en toen terug naar het origineel.
      Of de ondertiteling nu werkt weet ik niet, maar wel als de Vu+ uit "deep sleep" komt, er een mededeling te lezen is waar staat dat het opname-menu totaal verneukt is.
      Dus zal eerst de boel maar weer gaan flashen, daarna alle updates ophalen en dan zie ik weer verder.
      Nu moet ik vanmiddag en vanavond weg, en wil er geen haastklus van maken.
      Dus op zijn vroegst morgen weer mijn bevindingen.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Vervolg op mijn vorige antwoord.
      Ben afgelopen nacht maar eens niet gaan slapen, op dat tijdstip moet ik niet weg.
      Heb de Vu+ opnieuw geflasht, maar ondertiteling nog niet kunnen testen.

      Het probleem met het opname menu is "opgelost".
      Ik had 3 programma´s middels EPG geprogrammeerd.
      Wat mij opviel was dit; de namen van de uitzending lijken te veel op elkaar.

      -- MTV Live-HURTS
      -- MTV Live-Arcade Fire
      -- MTV Live-Temper Trap.
      Dit zijn voorbeelden.

      Door nu bij EPG-programmeren de eerste regel "Naam" en de tweede regel
      "omschrijving", een andere tekst in te voeren, is het probleem opgelost.

      Ik heb nu skin "Kerni IR2, en zal hier de ondertiteling weer gaan testen.
      Wanneer ik enkele resultaten heb, zal ik dit weer melden.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Gisteravond heb ik bewust, niet normaal, TV gekeken, dit om de ondertiteling weer te testen.
      Ik blijf er bij, na nieuw flashen, diverse skins, incl. origineel, grootte van de letters o.a. op 26, etc. dat de ot dus niet werkt zoals het moet zijn.
      Heb getest op NL 1, 2, 3, NDR, WDR, etc. Het is en blijft zoals bij het plaatje van mij in dit onderwerp. Heb tijdelijk nog diverse instellingen op TV aangepast, maar weer gelijk teruggezet, ook geen goed resultaat.
      Moest ik echt afhankelijk zijn van de ot, dan ging gelijk PLi er weer op.
      Jammer, daar volgens mij VTi tot de allerbeste skins behoord, op de ot na dan.
      Ik ga mij hier verder niet meer aan ergeren, en gebruik wel de mogelijkheid TT888,
      minder fraai, maar geen problemen.
      Zal het hier wel in de gaten houden of er nog (goed) nieuws komt, dan zie ik wel verder.

      Als ik ook maar enig verstand van programmeren had, zou ik wel mee willen zoeken naar een oplossing. Maar dat is niet zo, helaas.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Het komt er simpelweg op neer dat VTI zegt de OT van PLi te hebben overgenomen en dat dat gewoon niet klopt. Men heeft slechts een deel overgenomen. De ondertiteling van PLi lijkt ALTIJD op de gewone OT van bijvoorbeeld Nederland 1 bij een Engelse serie. Gewoon goed dus. De OT van VTI staat op driekwart van het scherm, met verkeerd font en af en toe ook nog dwars door elkaar lopende regels en half wegvallende letters.

      Togan: Duitsland heeft toch helemaal geen OT? Ik zie het in elk geval niet of nauwelijks.

      En daar zit dan wellicht ook meteen het probleem omdat de VTI makers Duits zijn. Men heeft geen idee ;)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von ESM ()

    • Original von ESM
      Het komt er simpelweg op neer dat VTI zegt de OT van PLi te hebben overgenomen en dat dat gewoon niet klopt. Men heeft slechts een deel overgenomen. De ondertiteling van PLi lijkt ALTIJD op de gewone OT van bijvoorbeeld Nederland 1 bij een Engelse serie. Gewoon goed dus. De OT van VTI staat op driekwart van het scherm, met verkeerd font en af en toe ook nog dwars door elkaar lopende regels en half wegvallende letters.

      Togan: Duitsland heeft toch helemaal geen OT? Ik zie het in elk geval niet of nauwelijks.

      En daar zit dan wellicht ook meteen het probleem omdat de VTI makers Duits zijn. Men heeft geen idee ;)


      ;(
    • Originally posted by ESM
      Het komt er simpelweg op neer dat VTI zegt de OT van PLi te hebben overgenomen en dat dat gewoon niet klopt. Men heeft slechts een deel overgenomen. De ondertiteling van PLi lijkt ALTIJD op de gewone OT van bijvoorbeeld Nederland 1 bij een Engelse serie. Gewoon goed dus. De OT van VTI staat op driekwart van het scherm, met verkeerd font en af en toe ook nog dwars door elkaar lopende regels en half wegvallende letters.

      Togan: Duitsland heeft toch helemaal geen OT? Ik zie het in elk geval niet of nauwelijks.

      En daar zit dan wellicht ook meteen het probleem omdat de VTI makers Duits zijn. Men heeft geen idee ;)





      heeft niets ermee te maken dat iemand duitser is of niet !!!!!!

      Als je goed had gelezen had je wel kunnen lezen dat we al gelijk hebben geschreven dat we niet het hele pakket van pli genomen hebben omdat we dat niet willen we willen niet ons hele image gaan liggen patchen voor de ondertitel

      en uitkijken want als je van die rare uitspraken blijft maken wat nationaliteiten aangaat ben je zo weg hier ;)

      gewoon wegblijven hier als je echt niets anders kunt als zoiets schrijven ?(

      wie lezen kan en wil is duidelijk in het voordeel :D


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Originally posted by stauffie

      en uitkijken want als je van die rare uitspraken blijft maken wat nationaliteiten aangaat ben je zo weg hier ;)

      gewoon wegblijven hier als je echt niets anders kunt als zoiets schrijven ?(

      wie lezen kan en wil is duidelijk in het voordeel :D


      Ik geloof dat bij jou of wellicht jullie iets zwarts in het hoofd zit wat ik helemaal niet bedoel! Omdat VTI een Duits product is, en Duitsers niets hebben met OT maar alles nasynchroniseren maakte ik mijn opmerking. Helemaal gelegitimeerd hoor.
    • Originally posted by tonskidutch
      sinds wanneer hebben jullie de OT op ARD uitgeschakeld? :D
      geintje


      Niet of nauwelijks, typte ik....