Media player

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Media player

      Hallo,

      ik lees van alles over de mogelijkheden van mediaplayers. Mijn vraag is :

      "is de vu+ ook een soort media player " ? of speelt deze maar 1 soort bestanden af ?

      alvast dank
    • speelt meerdere soorten bestanden af
      avi
      ts
      mp3
      mp4
      enz ....
      alleen geeft een combinatie van sommige codecs problemen zodat je bijvoorbeeld geen beeld hebt maar wel geluid of omgedraaid


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • klopt @snoete zoals de ts bestanden ook met de software matige dvd player afgespeeld worden


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Media player

      Heren,

      begrijp ik het goed dat je dvd bestanden naar de vu+ kunt overzetten en dan af kunt spelen zonder dat de vu+ over een dvd speler beschikt ? dit is nl precies wat ik zoek. dan kan ik mn voorraad dvd's opslaan en opruimen.

      mijn vu+ verschijnt niet in mijn netwerk met wel ftp progje kan ik bestanden overzetten ?

      alvast dank !
    • RE: Media player

      Hallo,

      Jazeeekerrs kan dat :D

      Dat is nou net het mooie van een Linux ontvanger met harde schrijf en netwerk aansluiting ! Ik heb geen DVD's of muziek CD's meer in de woonkamer liggen.

      Geen gedoe meer met rondslingerende doosjes en de kinderen kunnen gewoon via het menu een film uitzoeken.

      Van elke nieuwe DVD of gedownloade film maak ik op de PC een iso en zet hem via het netwerk in een DVD-map op de ontvanger. Kun je meteen bijvoorbeeld die lastige reclame of anti kopieer waarschuwingen uit het menu verwijderen ;) .

      Voor muziek gebruik ik Mediamonkey om de tags aan te vullen en de hoesjes er in te zetten. Met de mediaplayer kun je playlisten aanmaken of gewoon shufflen.

      Met WebradioFS of Shoutcast kun je ook favoriete interradio zenders afspelen en opslaan.

      Groeten, Snoete
      DM8000 DM500HD & VU+Duo
    • RE: Media player

      Originally posted by flashcs
      Heren,

      begrijp ik het goed dat je dvd bestanden naar de vu+ kunt overzetten en dan af kunt spelen zonder dat de vu+ over een dvd speler beschikt ? dit is nl precies wat ik zoek. dan kan ik mn voorraad dvd's opslaan en opruimen.

      mijn vu+ verschijnt niet in mijn netwerk met wel ftp progje kan ik bestanden overzetten ?

      alvast dank !



      filezilla is freeware daar gaat het al mee


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ok, dank zover maar graag nog wat info.

      ik heb nu verbinding via filezilla, en zie in de media root een map staan "dvd" op de hdd van de vu+. Als ik op mn pc een dvd open zie ik een audio en een video map.

      moet je die in zn geheel naar de dvd map kopieren of maak je eerst een sub directory aan voor een dvd bijv "de storm" of moet je er eerst een iso van maken en dan in een submap zetten ? Zo'n iso doe je met imgburn neem ik aan ?

      nogmaals dank
    • ook probeer ik via blue panel een softwarematige dvd player te installeren maar kan deze niet vinden. Onder welke knop is deze te downloaden ?
    • Inderdaad via IMG-burn een iso aanmaken en in de map op de VU+ HDD zetten.
      Hierdoor heb je een map met daarin direct de film, bijvoorbeeld: Superman.iso .

      De DVD-player staat normaal tussen de andere te installeren extensies in het applicatie menu. Hoofdmenu --> Applicaties --> groene knop
      Bij de meeste images wordt deze ook standaard al geïnstalleerd.

      Na installatie vindt je hem in het hoofdmenu onder de mediaplayer.
      Eventueel na het installeren even de ontvanger opnieuw starten.

      Ik heb geen PLI meer op m'n VU+ , VTI is qua media afspelen stabieler.
      DVD's gaan goed maar muziek gaat met PLI niet goed.
      DM8000 DM500HD & VU+Duo

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von snoete ()

    • ook ik heb geen PLi maar zoals gelezen hierboven zou de dvdplayer plugin bij applicaties moeten staan op de feed


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ja dat is em :)

      Je kunt het starten van de DVD-speler en alle andere plugins en functies ook onder 1 van de gekleurde knoppen zetten.

      Ik heb bij mijn ontvangers de plugin "MultiQuickButton" geïnstalleerd en de DVD speler start ik nu met een lange druk op de gele knop. En de mediaspeler kort drukken op de gele knop.
      DM8000 DM500HD & VU+Duo

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von snoete ()

    • ok dank je. Ik probeer nu te kopieren maar naar een minuut krijg ik al deze melding :

      Fout: Verbinding gesloten door server.

      mag je tijdens het kopieren soms niets aan je vu doen of zo ?

      dien je het iso bestand nog in een aparte directory te zetten in de hdd map ?

      dus bijv : /hdd/movie/de storm/destorm.iso of gewoon
      hdd/movie/destorm.iso ?


      en wat doe je met het audio bestand op de dvd, ook een iso van maken ?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von flashcs ()

    • Ik gebruik hier ook Filezilla en zolang ik een iso naar de HDD kopieer wordt de verbinding niet verbroken. Dit gebeurd alleen wanneer je de verbinding open laat staan zonder gegevensoverdracht.

      Heb je geen instellingen in Filezilla gewijzigd, alles standaard laten.
      Alleen de verbindingsgegevens als IP adres , root en wachtwoord invullen.

      Heb je in netwerkinstellingen op de VU+ een vast IP-adres ingesteld ?

      Je kunt de DVD-iso in elke map zetten die je handig vindt.
      Ik heb een map \\HDD\Film\DVD aangemaakt met een onderverdeling naar bijvoorbeeld een map voor de kinderen of genre.

      Met de audiomap hoef je niets te doen gewoon in IMG-burn de Video_TS map aanwijzen. Daarna kun je op de PC nog met bijvoorbeeld een iso-speler als Deamon-tools lite testen of de iso goed afspeelt.

      Verder gebruik ik vaak DVD-Fab voor "de wat moeilijker" te kopiëren DVD's.
      DM8000 DM500HD & VU+Duo

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von snoete ()

    • ok, geweldig ! hij geeft nu " verbinding verbroken" maar de kopieer balk loopt wel gewoon door in Percentage. Hoe lang duurt het kopieren ongeveer van 5 gb via filezilla naar de vu box ?

      Dvd fab heb ik ook op mijn pc staan maar nog nooit gebruikt.

      Verder nog een vraagje als t mag, op de vu heb ik onder mediaplayer een lijst staan met film en muziek, als je daar iets aanklikt voegt ie dit toe aan een soort playlist. maar hoe kun je deze playlist af laten spelen ?
    • ok, geweldig ! hij geeft nu " verbinding verbroken" maar de kopieer balk loopt wel gewoon door in Percentage. Hoe lang duurt het kopieren ongeveer van 5 gb via filezilla naar de vu box ?

      Dvd fab heb ik ook op mijn pc staan maar nog nooit gebruikt.

      Verder nog een vraagje als t mag, op de vu heb ik onder mediaplayer een lijst staan met film en muziek, als je daar iets aanklikt voegt ie dit toe aan een soort playlist. maar hoe kun je deze playlist af laten spelen ?
    • Oké gaan we hier verder ;)

      Zolang de voortgangsbalk loopt is er niets aan de hand.
      Een DVD-iso kan zeker 5 minuten duren.

      LET OP. De DVD iso speel je af met de DVD-speler niet met de mediaspeler.

      In de mediaspeler moet je even spelen met de instellingen:
      - Druk op HELP op de afstandbediening voor een uitleg van de knoppen
      - Druk op menu en wijzig instellingen om bijvoorbeeld de playlist NIET op te slaan bij het verlaten van de mediaspeler.
      - Wisselen tussen mappenlijst en playlist doe je met de Channel toetsen
      - Een bestand uit de playlist verwijderen doe je door de "teletekst knop" rechts naast de menu knop te drukken.

      Kortom kijk even naar de uitleg onder help en speel even met de instellingen in het menu.
      DM8000 DM500HD & VU+Duo

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von snoete ()

    • Met DVD-Fab heb je meer mogelijkheden om de ISO aan te passen zoals het verwijderen van reclame en audiokanalen die je niet nodig hebt.

      Kies in DVD-Fab bijvoorbeeld HOOFDFILM ipv VOLLEDIGE DISC.
      Vink hier onnodige audiokanalen weg en bij het starten van de DVD-iso krijg je direct de film ipv allerlei menu's.
      Niet vergeten waar mogelijk DVD9 in te stellen voor het aanmaken van de iso ipv DVD5.

      Tijdens het afspelen van een DVD kun je trouwens het audiokanaal wisselen door op de audioknop van je afstandbediening te drukken. Bijvoorbeeld van Engels naar Nederlands.
      DM8000 DM500HD & VU+Duo

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von snoete ()

    • Hallo en wederom bedankt,

      ben vandaag opnieuw gestart met het kopieren van het iso bestand via filezilla naar de vu+. Hij is nu al ruim een uur bezig en heeft pas 40% gedaan.

      Hij doet 476kb/s en nog ruim een uur te gaan. Ik heb de virus scanner uit staan.
      is hier iets aan te doen, dat het zo lang duurt? ik heb geen andere progs openstaan.