Is een standaard VU+ Duo een goede keus?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Is een standaard VU+ Duo een goede keus?

      Ik heb nu een Lemon 070PVR.

      Ik overweeg de aanschaf van een VU+ Duo omdat een van de twee tuners van de Lemon kapot is. Ook komt het nogal eens voor dat ik de Lemon opnieuw moet opstarten (harde aan/uit) omdat hij soms hangt. Ook de communicatie tussen de CAM/Canal Digitaal kaart en de Lemon wil nog wel eens haperen.

      Vandaar dat ik een andere sat.receiver wil hebben.

      Ik heb een Canal Digitaal kaart (met ook een standaard CAM) met een basis abonnement (geen HD).

      Wat ik wil is gewoon zorgeloos TV-kijken, opnemen, afspelen en verder niets bijzonders. Mocht ik er een USB stick op aan kunnen sluiten om daarmee de opgenomen programma's over te zetten en dan rechtstreeks via de PC op een DVD kunnen branden dan is dat het enige wat ik aanvullend met de receiver wil doen; de rest kan me allemaal weinig schelen.

      Ik hoef geen nieuwe images, geen nieuwe mogelijkheden, geen gedoe met updates, etc. Ik wil niets programmeren, speciale functies inbouwen, geen geflash, etc. maar alleen maar gewoon zorgeloos TV-kijken.

      Dus: ik wil alleen gebruikmaken van de standaard software zoals deze door de leverancier geleverd is waarbij ik ervan uitga dat als ik hem voor de eerste aanzet hij hooguit alle zenders gaat opzoeken en inladen en dat ik dan enkele voorkeurzenderlijsten ga maken maar meer ook niet.

      Ook ga ik ervan uit dat mochten er problemen zijn tussen de standaard software en mutaties die Canal Digitaal doorvoert die een update van de standaard software vereisen dat VU+ deze snel en adequaat doorvoert.

      Is een VU+ Duo dan een verstandige keus?

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Ruudb ()

    • 1x flashen [ duurt 15 minuten maximaal ;) ]moet je en wel om het jezelf makkelijker te maken tot betrekking met je canal digitaal kaartje.

      De functies die je wil gebruiken gaan allemaal met de VU+ en zelfs meer.

      Je hoeft bijvoorbeeld geen USB stick aan je box te doen om de opgenomen bestanden op je pc te krijgen dit kun je rechtstreeks via het netwerk doen

      Je hebt de CAM van Cnal Digitaal niet meer nodig de kaart loopt rechtstreeks in 1 van de 2 kaartslots in de VU+

      Het is geen gecertificeerde Canal Digitaal receiver dus van Canal Digitaal zullen er geen updates op je box gespeeld worden

      Ik voorzie geen grote veranderingen waardoor de kaart van Canal Digitaal niet meer zou lopen dus daar zou ik me geen zorgen over maken

      Of het voor jou een verstandige keuze is kan eigenlijk maar 1 iemand bepalen en dat ben jij.
      Heb je interesse om een beetje te lezen en niet alles voorgekauwd op tafel te krijgen en is er de wil om probleemloos TV te kijken?

      Ben je bereid om dit op je te nemen dan denk ik dat je er geen spijt van zult krijgen maar het is en blijft een Linux receiver met een uitgebreid menu.
      Wat overigens vrij makkelijk te begrijpen is hoor.
      Je zult in ieder geval geen hangers en geen stilstaand beeld hebben hij is met de lemon gewoon niet te vergelijken

      deze box behoort tot een ander niveau zo te zeggen


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ook ik kan de Vu+ Duo van harte aanbevelen.
      Ikzelf heb nogal wat verstand van (draaibare) schotels plaatsen, maar op het gebied van Vu+ Linux een "dom blondje".
      Toch wilde ik er een hebben.
      Nou, daar heb ik dus géén spijt van. Zaken die mij niet duidelijk waren zijn verholpen
      door zeer goede hulp op dit forum. Daarom wil ik o.a. Stauffie een veer in zijn r**t steken.
      Nu ik de Vu+ Duo 11 maanden heb, is er praktisch geen geheim meer voor me.
      Ik switch van de ene naar de andere software, ook wel "image", skin, de "look" van infobalk en menu, etc.
      Ander voordeel, jij bepaald hoeveel zenders je in de ontvanger zet, is ongelimiteerd.
      CI-module, niet nodig, dit werkt met een van de "cams" die je download in het menu.
      Met de laatste software van o.a. VTi, zou je moeten kunnen internetten.

      De voordelen van zo´n ontvanger zijn zo groot, dat ze alle andere meuk eigenlijk zouden moeten verbieden.

      En voor mensen met een kleinere beurs, in verhouding tot een heel bekend en ook goed merk, zeer betaalbaar.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • RE: Is een standaard VU+ Duo een goede keus?

      Waar je wel aan moet denken is dat bij ieder verplaatsing van een zender (en dat gebeurt de laatste tijd nogal eens), je zelf weer een nieuwe lijst moet inlezen, je krijgt niet automatisch een nieuwe lijst binnen, zoals bij een CD-ontvangen wel gebeurt.
      Als dat geen probleem is, dan kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het een prima ontvanger is.
    • RE: Is een standaard VU+ Duo een goede keus?

      Originally posted by ieskorp
      Waar je wel aan moet denken is dat bij ieder verplaatsing van een zender (en dat gebeurt de laatste tijd nogal eens), je zelf weer een nieuwe lijst moet inlezen, je krijgt niet automatisch een nieuwe lijst binnen, zoals bij een CD-ontvangen wel gebeurt.
      Als dat geen probleem is, dan kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het een prima ontvanger is.


      Waarbij je nog kunt vermelden dat je een eigen samengestelde groep zenders
      (bouquet) via de PC kunt opslaan. Vervolgens scannen naar verplaatste of nieuwe zenders, je eigen bouquet terug zetten, en de nieuwe zenders toevoegen. Bijvoorbeeld met het programma Dreamset.
      DM8000 DM500HD & VU+Duo
    • RE: Is een standaard VU+ Duo een goede keus?

      Dank voor deze reacties.

      Natuurlijk; het apparaat zal 1001 mogelijkheden hebben'. Maar gaat het mij niet om.

      Ik wil gewoon via de satelliet naar het nieuws kijken om 8 uur, om half 9 naar een film kijken, en soms het ene opnemen en het andere bekijken; en dan later nog eens die opname zien; of de opname van het apparaat afhalen en dan op dvd branden; dus allemaal heel gewone functies niets bijzonders.

      Dus wat ik wil van een twintuner PVR is naast de normale functies dat hij gewoon probleemloos werkt; hij moet gewoon altijd opstarten, nooit hangen, geen aarzelingen bij zenderwisselingen; niet af en toe een zwart beeld krijgen en daar weer opnieuw moeten opstarten, etc.

      1 voorkeurslijst met zenders is meer dan genoeg; OK, 2 dan, een voor de belangrijkste TV en een voor de belangrijkste radiozenders.

      Maar dat zal hij vast wel kunnen.

      Het gaat me dus om 100% betrouwbaarheid en niet dat ik 2x per maand moet hobby-en om hem aan de praat te krijgen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Ruudb ()

    • de vu+ boxen zijn zeer stabiel daar durf ik mijn hand voor in het vuur te leggen
      als jij dat doet en niets meer loopt die nog in 3 jaar zonder helemaal opnieuw op te starten

      en de dingetjes in het begin om het vti image te flashen en je kaartje te laten draaien is hier geen probleem we helpen je graag door de eerste 40 minuten en dan loopt hij

      ik neem aan dat je internet kabeltje aan de box kunt hangen of is dat een probleem?
      dit zou in het begin zeer makkelijk zijn om een paar dingetjes te downloaden van de addon server


      alvast veel plezier gewenst met de vu+


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Ik zou zeggen, kijk eens rond op diverse forums.
      Niet alleen kijken bij Vu+, maar vooral andere merken.
      Ook de ontvangers van Can. Digitaal en, je zult zien dat Vu+, eigenlijk altijd draait zonder problemen en dat is van de anderen niet echt te zeggen.
      Dit kan gaan van slechte software, tot en met het te heet worden van de "elco´s", met gevolg dat de voeding stuk gaat.
      Mocht er toch iets zijn, is het negen op tien, een instelling die je zelf fout hebt gedaan.
      En dat je geen "kant en klaar" zenderlijst van Can. Dig. kunt downloaden, volgens mij gaat dit wel via een Plug-in, die in de feed is te vinden. Deze feed vind je in het menu bij applicaties.
      Wordt het geen Vu+, dan in ieder geval nooit een z.g. goedgekeurde ontvanger bij Can. Dig huren of kopen.
      Dit zijn juist de ontvangers met de meeste "bugs".

      Vu+, warm aanbevolen.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Togan ()

    • Originally posted by Togan
      En dat je geen "kant en klaar" zenderlijst van Can. Dig. kunt downloaden, volgens mij gaat dit wel via een Plug-in, die in de feed is te vinden. Deze feed vind je in het menu bij applicaties.
      Vu+, warm aanbevolen.


      Ja dat klopt we hebben de fastscan plugin dan heb je de Canaal digitaal lijsten zoals op de gecertificeerde recievers

      Dat had @ieskorp waarschijnlijk vergeten bij de vele opties die deze reciever bied ;)


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Originally posted by stauffie
      Ja dat klopt we hebben de fastscan plugin dan heb je de Canaal digitaal lijsten zoals op de gecertificeerde recievers

      Dat had @ieskorp waarschijnlijk vergeten bij de vele opties die deze reciever bied ;)


      Nee hoor, was ik niet vergeten, maar er zijn meer zenders die verhuizen en die niet in die lijst van CD voorkomen. Dus hoe dan ook zul je daar aandacht aan moeten besteden, wat niet betekent dat daar hogere kubika voor nodig is. Zelfs mij lukt het terwijl ik weinig tot geen kaas van linux gegeten hebt.
      En ook ik heb nog nooit een greintje spijt gehad van de aankoop van een VU+ na twee jaar getobt te hebben met een gecertificeerde ontvanger van CD, incl die automatische updates van de zenderlijsten. :tongue:
    • Ja, fijn hè!. Er zijn z.g. Linux ontvangers die stukken duurder zijn, en echt niet veel meer kunnen dan de Vu+ Duo. Als ze dat al kunnen.
      Misschien de opvolgers van Vu+ nog meer in hun mars hebben.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).