vu+ duo sneller opstarten?

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

  • vu+ duo sneller opstarten?

    Hallo,

    Heeft er iemand een idee of de vu+ duo sneller kan opstarten/booten met één of andere software of op andere manier?
    Zou leuk zijn dat de boottime iets kan ingekort worden.
    Uiteraard gebruik ik de laatste vti image 3.2

    mvg
    runmo
  • start jij zo vaak op dan ?
    ik max 1x per week ;) de rest alleen standby

    waarom moet hij zo vaak opnieuw booten dan?


    KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
    KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

    Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
  • Ik zou ook graag zien dat VTI sneller opstart. Het is met nadruk de traagst opstartende van allemaal. En ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ik installeer altijd dezelfde plugins bijvoorbeeld. Dus daarin zit geen verschil.
  • Dan werkt het al direct beter. Overigens doe ik dat met steeds de laatste versie van GlassHD 16.

    Maar helaas heeft VTI daar weer beperkingen. Zo komt bijvoorbeeld het systeemvlak niet op en doet de fade in en uit functie het helaas ook niet goed.

    Mijn vraag blijft echter toch waarom de makers steeds kiezen voor vertragende skins want dat is al heel lang zo. Men zou beter kunnen bouwen om een skin die de box sneller opstart dan de minutenlange zit van nu?

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von ESM ()

  • dat is altijd heel persoonlijk
    de een wil mooi de ander snel en karig
    Die ander wil alles zien en lezen kunnen
    Tja dann moet je ergens wat proberen af te wegen
    Maar ik denk er staan veel skins op de feed en daar staan zeker ook hele snelle tussen of deze dan mooi zijn en alle functies hebben ????
    Tja das dan weer een ander verhaal


    KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
    KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

    Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
  • Maar de allertraagste is toch wel wat heel erg naar de ene danwel andere kant doorslaan hè?

    En dan nog wat over het opnieuw opstarten: elke plugin die je installeert of iets in die richting, vergt een herstart van in elk geval enigma. En dat duurt dus erg lang met een aantal skins in VTI.

    Ik heb nu de Vali.HD.warp skin even ingezet: het is niet de beste of zo maar jeesus wat is die veeeeeeeeeeeeeeeel snellllller!

    De keus is ongekend moeilijk want vrijwel alles wordt door Maggy gemaakt. En die gebruikt, vrees ik, telkens dezelfde schil waarop weer wordt voortgeborduurd. En daarmee wordt het steeds trager.

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von ESM ()

  • mischien moet je maggy een pntje sturen met je ideen voor de toekomst mischien wel samen werken ;)
    Een goede skinner is nooit weg zeg ik dan ;)


    KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
    KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

    Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
  • Je bent werkelijk de kampioen flauwe opmerkingen, chapeau.

    Ik constateer als gebruiker dat de skins van Maggy er fraai uitzien, maar allen in VTI erg traag opstarten. En dan kom jij weer met een opmerking die kant noch wal raakt.

    En daar doen smilies niets aan af.
  • Beste ESM, wat wil je dan graag horen, je bent de eenigste met dit probleem geloof ik.
    Zet toch je box niet kompleet uit maar gewoon in de normale standby.
    Dat met die skins zal altijd wel zo blijven, iedereen wil een nog mooiere erop en die zullen steeds groter en zwaarder worden..
    Het idee van Stauffie is toch niet zo schlecht of wel, neem even kontakt op met die skinmaker en vraag of hij ook een skin heeft die niet zo zwaar is en sneller opstart vanuit deepstandby of naar box-uit...

    Groetjes Roles...
  • die skin wat we nu hebben is net zo groot als de skin van de laatste 4 images van VTi ;)


    KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
    KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

    Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
  • Originally posted by ESM
    Ik zou ook graag zien dat VTI sneller opstart. Het is met nadruk de traagst opstartende van allemaal. En ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ik installeer altijd dezelfde plugins bijvoorbeeld. Dus daarin zit geen verschil.


    ESM,
    gebruik je de laatste VTI 3.2?
    ben je ontevreden over de boot tijd
    of
    ben je ontevreden over de skins hun verversing osd?

    de boottijden worden (ook door menig plugin en netwerk contact) bepaald
    de skins zijn uitwisselbaar en hebben enkel invloed op reactietijden indien er heel veel plaatjes gebruikt worden en heel veel info in zo'n skin wordt aangeboden
    maar, langzaam vind ik overdreven (mijn mening)

    veel belangrijker dan het eerste "de boot tijd" lijkt mij het zappen en dat is toch zeer ordentelijk bij onze VU+

    overigens boot tijd , zoals ik al schreef heeft met het netwerk te maken
    fixed ip <beter dan> dhcp
    lan <beter dan> wlan
    EPG data inladen tijdens boot met xmltv op usb <beter dan> op externe media >>> die moeten eerst wakker worden
    -en er zijn ook verschillen in usb sticks
    ext2 <beter dan> fat32

    en zo kun je heel wat redenen aanvoeren die boot tijden langzaam doen lijken
    vergelijkender wijs ook nog het VTI image ten opzichte van andere images aanhalen is naar mijn mening ook overdreven.

    als boot tijd je prioriteit is zul je een der bovenstaande suggesties eens moeten bekijken.

    ciao
    :D keine kohle mehr :D
  • Het is de laatste 3.2 en de boot tijd uit volledig uit is bij VTI extreem lang. Als voorbeeld dat ter zaken doet: dat gaat met Blackhole veel sneller. Iets minder ter zaken doend: met PLi en ViX ook.

    En ik doe die tests met exact dezelfde plugins in alle images.

    Het gaat dus om de boottijd. Met die skins van Maggy gaat dat echt langzaam. Veel sneller met bijvoorbeeld Glass 16 en ValiHD.

    Mijn usb stick is Linux geformatteerd. Het geheel gaat via LAN verbinding. Met fixed IP, EPG staat op USB stick.

    Als je nog meer dingen wilt weten hoor ik dat graag. Maar punt blijft: De standaard skin maakt de toch al lange opstart nog eens langer.
  • Originally posted by stauffie
    die skin wat we nu hebben is net zo groot als de skin van de laatste 4 images van VTi ;)


    Ik heb dan ook nog nooit wat anders meegemaakt met VTI maar vond het tijd om daar nu maar eens over te schrijven. Als je het goed vind. En anders toch ook maar.
  • Originally posted by roles
    Beste ESM, wat wil je dan graag horen, je bent de eenigste met dit probleem geloof ik.
    Zet toch je box niet kompleet uit maar gewoon in de normale standby.
    Dat met die skins zal altijd wel zo blijven, iedereen wil een nog mooiere erop en die zullen steeds groter en zwaarder worden..
    Het idee van Stauffie is toch niet zo schlecht of wel, neem even kontakt op met die skinmaker en vraag of hij ook een skin heeft die niet zo zwaar is en sneller opstart vanuit deepstandby of naar box-uit...

    Groetjes Roles...


    Ik geloof beslist niet dat ik de enige ben met dit soort ervaringen maar de VTI gebruikers zijn nogal conservatief en lijken nooit wat anders in te zetten. Dat doe ik wel en daarom durf ik ook te zeggen wat ik zeg. Het is test materiaal.

    En ik zet mijn box ook niet uit, maar je word gestoord van dat steeds opnieuw moeten opstarten bij plugins installeren......

    Dan heb ik het overigens nog niet over de veelvuldig optredende VTI icoontje in linker bovenhoek momenten. Dan moet ik weer de boel opnieuw opstarten en weer minuten wachten op beeld.

    Ik doe deze melding overigens uitsluitend in de hoop dat VTI beter gaat worden.
  • Originally posted by ESM

    Dan heb ik het overigens nog niet over de veelvuldig optredende VTI icoontje in linker bovenhoek momenten. Dan moet ik weer de boel opnieuw opstarten en weer minuten wachten op beeld.

    Ik doe deze melding overigens uitsluitend in de hoop dat VTI beter gaat worden.


    wanneer je die veel krijgt moet je eens gaan kijken wat je allemaal geïnstalleerd hebt en of dat allemaal met elkaar compatibele is ?
    want dat is niet normaal als je veel vti spinners in beeld krijgt


    en tenslotte HOOP doet leven


    KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
    KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

    Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
  • Ik kan daar ook echt niet in meekomen, logisch is het natuurlijk wel als je van die "intresante" plugins instaleerd.
    Ik doe alles met die box, maak gebruik van maar 1 plugin. die andere "troep" heb ik allemaal niet nodig en mijn box start in 5 sek.
    Opnemen, afspelen, filmen afspelen met verschillende extensies, foto's bekijken, muziek luisteren en wat al niet meer en hebt genoeg aan wat het VTI-image te bieden heeft..
    bootlogo's, skins, spinners, picons, plugins en wat al niet meer. leuk maar ik hebt het niet nodig.
    Begrijp me niet verkeert, ik vindt het grappig wat je zoal krijgen kunt voor de vu maar voor mij is dit speelgoed en nonzins.
    Zo ik denk dat je maar eens met een schone lei moet beginnen en voor jezelf bepalen moet wat je belangrijk vindt en wat niet.
    Televisie kunnen kijken met snel opstarten of spelen... :D

    Groetjes Roles...

    okee, ik moet ook zeggen dat ik geen TV-beeldscherm en een linux box nodig hebt om te spelen, ik doe dat veel liever aan de pc, ook een probleem is dat ik geen tijd hebt overdag, dus s'avonds zou ik dan moeten "spelen" gaan, dit brengt zeker problemen met de rest van de familie..
    als ik toch spelen wil met de VU is dat om 6000 kanalen door te zoeken en te kijken of er al nieuwe zenders bij zitten... =)

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von roles ()

  • Originally posted by stauffie
    Originally posted by ESM

    Dan heb ik het overigens nog niet over de veelvuldig optredende VTI icoontje in linker bovenhoek momenten. Dan moet ik weer de boel opnieuw opstarten en weer minuten wachten op beeld.

    Ik doe deze melding overigens uitsluitend in de hoop dat VTI beter gaat worden.


    wanneer je die veel krijgt moet je eens gaan kijken wat je allemaal geïnstalleerd hebt en of dat allemaal met elkaar compatibele is ?
    want dat is niet normaal als je veel vti spinners in beeld krijgt


    en tenslotte HOOP doet leven


    Nogmaals: ik installeer in elk image dezelfde dingen en alleen in VTI leidt dat tot de tandwieltjes die eindeloos in beeld blijven maar geen crash geven. Kan alleen geen moer met de box omdat VTI geblokkeerd is.
  • dat was de vraag niet de vraag was of je deze plugins van de feed installeert of dat je deze ergens van internet aftrekt en dan installeert???
    en zolang daar geen duidelijk antwoordt op komt is het simpel
    dan weten we niets en kunnen ook niets
    dus welke plugins en waar komen ze vandaan

    lijkt me niet zo moeilijk om effe een lijstje te maken ;)


    KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
    KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

    Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ