mounten? nas?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • mounten? nas?

      Ik heb een nieuwe image geplaatst. Normaal kon ik vanuit mijn MAC de bestanden op de Vu duo zien. Echter nu zie ik in de verkenner wel de vuduo staan maar ik kom er niet in. Voorheen werkte dat wel. Waar moet ik dat instellen, dit zal wel met rechten te maken hebben maar waar in het menu stel ik dat in? Weet ook niet of dat nas of cif is Ik kreeg normaal de ontvanger net als een andere computer in huis in de finder map te zien. Overigens kan ik vanuit de netwerkbrowser van de VU wel de Mac en de pc zien maar niet de diskserver (synology 111 Ook deze staat wel netjes als optie in de finder (de mac variant van de verkenner) maar ook die is niet toegankelijk. Dat was al zo maar hoe heet dat protocol ook alweer en hoe stel ik dat ook alweer in?
    • RE: mounten? nas?

      bij het flashen van een nieuw image vergeet altijd iedereen de /etc/samba/smb.conf aan te passen
      als die niet de juiste workgroup kent zul je via PC of Apple geen toegang krijgen op de VU+ in de netwerkomgeving
      (dus anders dan NFS mounten <> simpel workgroup aanpassen)
      via webbrowser ipvu+ in de adresregel
      je ziet alle mappen op de vu+
      je kunt naar etc/samba/smb.conf komen en edit die met linux kompatibele editor op regel 8 workgroup=xxxx
      en opslaan
      en herstart opdat de sambaserver zich kenbaar maakt in je netwerk
      als je dat voorheen kon heb je voorheen ook die samba konfiguratie angepast betreffende de workgroup.

      of praten we over iets anders
      :D keine kohle mehr :D
    • Zou best eens kunnen maar ik heb dat vroeger gewoon op de vuplus ingesteld en heel vroeger ook op de dreambox 7020 dus het moet ergens in die instellingenmenu staan.
    • via de menu's kun je nog geen samba configuratie wijzigen
      (helaas)
      maar het is wel de trigger opdat je via de netwerkpC's de VU+ kunt benaderen
      du kijk op pC's of apple welke workgroup is ingesteld en dan die 1:1 in de smb.conf schrijven
      workgroup=xxxxxxx

      hoofdletter en kleine letter gevoelig
      dus handmatig editeren is je truuk
      en wat daar standaard is ingevuld (voorafgaand aan zelf editeren) is image afhankelijk


      overigens de standard hostname van de vu+duo is bm750 en ook dat kun je in de adresregel van de webbrowser intypen in plaats van het ipnummer van de VU+ duo om op het ftp deel dat altijd bereikbaar is te komen.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Aaaargh, ik heb toevallig mijn diskstation synology even opnieuw gestart en nu zie ik ook die BM750 staan, en trouwens ook de synology, Ik kan op de BM750 komen. Er staat ook nog steeds vuduo, die moet ik dan maar even vergeten, want die is net als de synology niet toegankelijk.
    • Met deze image is het ook heel simpel om plugins te installeren, dat probleem ook opgelost. Nu nog even een plugin om de zenderwisselingen aan te passen. Morgen moet nederland3 aangepast worden.
    • Originally posted by walberg
      Met deze image is het ook heel simpel om plugins te installeren, dat probleem ook opgelost. Nu nog even een plugin om de zenderwisselingen aan te passen. Morgen moet nederland3 aangepast worden.


      of handmatig even inscannen op die nieuwe transponder
      of als je de fastscan lijsten gebruikt die plugin ligt ook op de ffed
      of als je settings van de feed hebt tonski zijne of mijne denk dat daar de nieuwe ned3HD al inzit


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ