Kan ik automatisch background scannen uitschakelen?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Kan ik automatisch background scannen uitschakelen?

      Ik gebruik OpenPLI op mijn nieuwe Ultimo omdat wij dit van DM800 gewend zijn.
      Ik zou het VTI image wel eens willen proberen.
      Voorwaarde voor mij is evenwel dat ik het zogenaamde automatisch background scannen,
      waarbij de kanalen in de database worden bijgewerkt van de transponder waarop je afstemt,
      kan uitschakelen. Ik maak namelijk met veel zorg een eerder beperkte kanalenlijst en ik
      wil niet dat die op korte tijd een vuilbak wordt.
    • Ik kan je niet helemaal volgen ... moet ook toegeven, dat ik OpenPLI maar even in het begin van mijn VU+ tijd had geflasht ...

      Bedoel je met automatisch background scan het zoeken van programmas, die allemaal ontvangbaar zijn?

      Dat gebeurt bij de vti images niet automatisch...

      je kan wel automatisch alle transponders laten doorzoeken naar programmas, en instellen, of de gegevens (oude lijst) worden vervangen of niet ...

      hetzelfde kan je ook "manuell" per transponder doen

      maar ik begrijp niet wat dat met de kanalenlijst te doen heeft ...

      Is het op OpenPLI niet mogelijk, om de boquets (kanalenlijst) met een tool als DreamEdit te bewerken?
      Fragen in der Shoutbox?
      Goethe sagte mal: ... auch ist das Suchen und Irren gut, denn durch Suchen und Irren lernt man...
      give it a chance!
    • Wat meer uitleg over automatisch background scannen:
      1. wanneer je gewoon naar een zender wil kijken, wordt de volledige transponder waar dit kanaal toe behoort ingelezen om zo dit kanaal te kunnen selecteren
      2. terzelfdertijd wordt standaard in de globale database (settings) de kanalen van deze transponder ook bijgewerkt = automatisch background scannen
      Dit laatste wil ik niet.
      Stel dat er op een transponder 1 vrij kanaal is en de rest gecodeerd, dan zal ik al de gecodeerde kanalen uit mijn settings verwijderd hebben en dan zou het automatisch background scannen deze weer toevoegen.
    • Dat "Scannen" gebeurt er toch alleen maar een keer ... mits je niet iedere dag een scan van alle transponders handmatig doorvoert...

      Je hebt dan een globale lijst met alle programmas (FTA en codeert) die beschikbaar zijn...

      bij het vti image heb je dan de optie, een of meerdere "Bouqets" (Mappen) aan te leggen met alleen maar die senders die je wilt hebben ...

      Daar komt ook niets automatisch bij ...

      Of hebben wij het hier over EPG ... de programmainformatie die je toont wat je al aan het kijken bent ...

      Sorry het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je nu eigentlijk bedoelt.
      Fragen in der Shoutbox?
      Goethe sagte mal: ... auch ist das Suchen und Irren gut, denn durch Suchen und Irren lernt man...
      give it a chance!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Humorator ()

    • @tonskidutch,

      "ik heb neen want ik vind het wel gaaf dat nieuwe namen voor de kanalen mee "over genomen" worden".

      Zo zie je maar weer, smaken verschillen.
      Ik gebruik ook geen zenderlijsten die je kan downloaden, de reden;

      ik heb alle zenders per land en continent gegroepeerd en dan ook nog op alfabetische volgorde.
      Als er dan ineens, automatisch een zender van naam veranderd, dan ben ik hem "kwijt"

      Wat ik wel jammer vind in VTi, je kan niet instellen dat je ontvanger altijd opstart op bijv.
      Nederland 1. Want als hij opstart op Hotbird, voor een opname, dan gaat het fout vanwege de tijd
      die bij die HB-zender werd meegezonden.
      Daar had mijn oude vertrouwde Topfield 4000 een mooi foefje voor, altijd de tijd automatisch kiezen, maar wel op die of die transponder.
      Daar had ik dan alleen de TP van Nederl. 1 aangevinkt en de klok stond altijd goed.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).
    • Hoi Togan,

      als het in een plugin geregeld kan worden (zoals bijvoorbeeld die we beiden gebruiken)
      dan moet het ook bij afsluiten en opstarten mogelijk zijn middels een "nieuwe" Plugin dat zo in te stellen

      dat zou dan een wens / vraag zijn om per script/plugin te verwezenlijken
      hier kun je dergelijke wensen uiten en misschien vindt men (de plugin-makers) het zinvol om effe te scripten

      maar het tijdprobleem kan volgens mij ook per Tijdzone pool.ntp.org worden ingesteld
      dan haalt ie uit internet de juiste tijd en niet van satelliet.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • @tonskidutch,

      Ik heb je "plaatje" bekeken, zit dat in de feed van V3.2?

      De tijd staat voor mij op tijdzone Athens/Istanbul/Minsk.
      Via de blauwe toets > gereedsschap en verder, stel ik daar de tijd in met pool.ntp.org hierin zit bij mij dan tr., omdat ik in Turkije woon.

      Op de Astra satellieten heb ik geen probleem met de tijd, maar als ik even op de Hotbird of Arabsat en Turksat ben geweest, dan gaat het meestal fout.
      Het helpt dan ook niet meer om de ontvanger op Nederland 1 of zo te zetten.
      Misschien bij pool.ntp.org eens voor Nederland kiezen.

      Maar..., de oplossing van Topfield vind ik geniaal en ideaal.

      Zo, het is hier nu zomer, dus maar weer eens naar het strand.
      Toch lekker zo wonen, een landweggetje oversteken en na 30 meter op het strand.

      PS. Overigens, ik ben weer naar V3.2, want 4.1 begon weer veel ruckelproblemen te geven.
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Togan ()

    • Originally posted by Togan
      @tonskidutch,

      Zo, het is hier nu zomer, dus maar weer eens naar het strand.
      Toch lekker zo wonen, een landweggetje oversteken en na 30 meter op het strand.


      dat heb je dan...
      seizoenen en tijden worden door mekaar gehusselt
      zomer is het vanaf 21 Juni :D :lol:

      hoe je EPG + tijd zône instelt is eenvoudig
      hoe enkele sat zenders (bijvoorbeeld op hotbird) er een zooitje van maken is lastig uit te leggen
      overigens moeten ze dat zelf doen indien niet conform DVB_S(2) standaard en EIT EPG

      m.a.w. ik kan je daar niet zomaar een oplossing geven, al ware het enkel dat ik in een andere tijdzone leef en per vaste schotelopstelling 13-19,2-23,5-28,2 geen tijdproblemen zie.
      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Originally posted by Satlover
      Waar vindt je in Open Pli de functie automatisch background scannen ?


      Menu - Instellingen - Systeem - Diverse instellingen
      mits Menu modus = Expert (1e regel)

      "Background scannen uitschakelen"
      12e regel voor de laatste regel
    • Original von riji
      Originally posted by Satlover
      Waar vindt je in Open Pli de functie automatisch background scannen ?


      Menu - Instellingen - Systeem - Diverse instellingen
      mits Menu modus = Expert (1e regel)

      "Background scannen uitschakelen"
      12e regel voor de laatste regel


      Dank je vanmorgen dus 3x over heen gekeken, was denk ik nog niet wakker :)
    • @tonskidutch,

      "m.a.w. ik kan je daar niet zomaar een oplossing geven, al ware het enkel dat ik in een andere tijdzone leef en per vaste schotelopstelling 13-19,2-23,5-28,2 geen tijdproblemen zie".

      Bij mij begint het al fout als ik bijv. opstart met DW (Deutsche Welle) op de Hotbird, of RNW op Arabsat. Maar aangezien ik toch het meest via de Astra´s kijk, is het probleem niet al te groot.
      Blijft alleen oppassen voor timer-opname´s en ook de EPG klopt dan natuurlijk niet.

      Prettig Weekend (Türkçe; Iyi haftasonu).
      Anamur Türkiye, 36 Grad Nord / 33 Grad Ost. Nördlich von Zypern. Beim klaren Wetter kan man den Bergen, 70 KM entfernt, sehen.
      VU+ Duo 2 / (Topfield TF4000PVR, Vu+ Duo, werden nicht mehr genutzt).
      4 Schüßel:
      150-er für Astra 1 u. 3 , mit Invacom twin Flansch LNB und QUAD "normal" LNB
      120-er für Hot Bird, Eurobird & 7 Grad Ost, mit nur 2 LNB´s, beide single
      120-er für Nilesat, mit single LNB
      90-er für Türksat, mit single LNB >>>> Im Galerie, eine kleine Übersicht (sollte ich noch mal anpassen).