Nog maar 1 tuner???

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Nog maar 1 tuner???

      Hallo;

      Heb een vu-duo, met een vreemd probleem: als ik 1 programma opneem, dan kan ik geen ander programma bekijken, hij komt met een zwart scherm, ook kan ik geen 2e programma meer opnemen.
      Info geeft aan dat ie geen SNR signaal meer heeft dus zou betekenen dat de tweede tuner stuk is. Maar volgens mij ligt het niet aan de hardware maar aan de software , bijvoorbeeld dat z'n geheugen vol is, intern conflict oid. Hoe kan ik nu een complete reset uitvoeren, of gebeurt dat al met het terugzetten van de fabrieksinstellingen?

      Graag enige hulp, dank, Rudy
    • RE: Nog maar 1 tuner???

      Box opnieuw Flashen, het lieft met VTI 4.1.
      Indien Bootloader nog nooit geflasht eerst bootloader flashen.
      Wel raar, flash-geheugen kan wel vol zitten (zeker indien webbrowser geinstalleerd),wat zich laat zien door vele crashes, maar toch zou de hardware nog moeten werken. Maar het is zeker het proberen waard de box opnieuw te flashen!
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • RE: Nog maar 1 tuner???

      om te kunnen controleren (als dat nog gaat) is een telnet commando nodig)
      df
      en ook
      free
      dan zie je wat de receiver momenteel beschikbaar heeft

      als je vermoeden juist is en de /var is vol door een of andere handeling, tja da is toch het beste dat je de receiver een nieuw vers image geeft door te flashen.

      er zijn wel andere opties maar meestal heb je de foutbron c.q. oorzaak voor het vollopen van het geheugen met een verse flash ook direkt opgeheven.
      dus zal zoiets niet meer gebeuren (totdat je weer een foutieve handeling doet, welke dat was is heel lastig te achterhalen)

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • Jongens dank voor de reply, maar helaas, geen succes.
      Gewoonlijk heb ik tuner B op 'gelijk aan tuner A' staan, nu heb ik 'm net zoals tuner A ingesteld en tuner A uitgeschakeld, en zie: tuner B doet het niet. Dus nu het volgende probleem, tis volgens mij dan toch een hardware-probleem, is dit te repareren of ben ik toe aan een nieuwe vu duo?

      Gr., Rudy