Settings Motorized Dish

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Settings Motorized Dish

      Een vraagje;

      als ik settings zou gebruiken van een of ander motorized dish.
      Zal ik mijn instellingen opnieuw moeten doen of niet? vinden van sat, nummer geven ..enz of is het direct in orde .. ?

      Ik zal volgende doen:

      nieuw image (BH ofwel VTi)
      nadat zal ik een settings toevoegen (mijn vraag dus :D)

      Ik hoop dat een beetje duidelijk is ..

      alvast bedankt
    • RE: Settings Motorized Dish

      neen niet helemaal duidelijk

      we kennen de term settings : als zender en frequentielijst met favorieten en/of bouqetten
      we kennen echter ook een bestand settings die staat in /etc/enigma2/settings op de VU

      in de laatste worden de instellingen opgeslagen voor de Tuner configuratie
      een kleine deeluitsnede daarvan bij mij (zonder motor)
      hier:

      Quellcode

      1. config.Nims.1.diseqcA=48
      2. config.Nims.1.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
      3. config.Nims.1.diseqcC=192
      4. config.Nims.1.diseqcB=235
      5. config.Nims.1.configMode=simple
      6. config.Nims.0.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
      7. config.Nims.0.diseqcA=130
      8. config.Nims.0.diseqcB=192
      9. config.Nims.0.diseqcC=235
      10. config.Nims.0.diseqcD=282


      als het enkel de zenderlijst betreft (het eerste) dan zijn er nog diseqc en tuner configuraties te verrichten.

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: Settings Motorized Dish

      config.Nims.0.advanced.sat.130.usals=false config.Nims.0.advanced.sat.130.lnb=1 config.Nims.0.advanced.sat.235.rotorposition=23 config.Nims.0.advanced.sat.235.usals=false config.Nims.0.advanced.sat.235.lnb=1 config.Nims.0.advanced.sat.3550.rotorposition=105


      Bij mij is het zoiets.

      ik proberen nog eens uitleggen . het is niet eenvoudig voor mij.
      Ik zal nieuw image installeren (leeg dus). Ik heb een setting gevonden voor motorized dish. Als ik deze in mijn nieuw image installert, zou deze instellingen direct werken ? of moet ik met rotor opnieuw satellieten manuel toevoegen ( dat wil ik niet :( duurt heel lang) ..

      Is er een oplossing? Bedankt.
    • RE: Settings Motorized Dish

      Dus als we weten dat de tuner configuratie en de settingslijsten onafhankelijk zijn, dan kunnen we die ook apart backupppen van de huidige installatie en later terugschrijven op de VU.

      sowieso zou een backupsuite bij VTI netjes verlopen
      maar ga je naar blackhole image kan een en ander niet op dezelfde manier worden teruggezet, evenwel misschien zelfs zaken die het image niet slikt

      stelling
      haal evenwel dat bestand uit /etc/enigma2/settings over naar PC

      flash nieuw image
      en stel geen TUNER configuratie in via het install wizard menu, sla dat over
      dan wel natuurlijk de netwerk instellingen doorlopen opdat je verbinding kunt leggen met de VU
      en daarna monteer je het passende gedeelte uit dat bestand > /etc/enigma2/setting met copy paste in het nieuwe bestand na de flash.
      EN dan een officiele herstart per menu
      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()