crash na instaleren van skin op vu+solo

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • crash na instaleren van skin op vu+solo

      beste,
      ik wou een skin installeren en voor mijn vu plus box, en toen ik dit deed meldde hij een crash en kwam er een groen scherm (zie foto, sorry voor het spiegelschrift) dat zegt dat de box moet herstarten, dan herstart hij en komt het groene scherm weer te voorschijn, en zo voort.
      Wat moet ik nu doen ? Ik heb de box al helemaal uit getrokken en zo maar het doed niks Posted Image steeds dat stomme groene scherm. Ik ken niks van technologie, en ik weet niet wat ik moet doen ;(
      kan er iemand helpen en een verstaanbare uitleg geven want op het internet vond ik wel mensen met het zelfde probleem maar zij wisten er meer van als ik en er stonde uitleggen bij met veel moeilijke technische woorden waar ik nog nooit van heb gehoord Posted Image
      MVG Kamie
      Bilder
      • Foto 74.jpg

        108,73 kB, 640×480, 120 mal angesehen
    • RE: crash na instaleren van skin op vu+solo

      kamiekekite,
      Opnieuw flashen is de enige oplossing
      M.a.w. het image opnieuw op de box schrijven
      En de volgende keer kijken dat jij een skin gebruikt die voor het image en de box geschikt is
      grts Peter
    • RE: crash na instaleren van skin op vu+solo

      Sorry, I can read and mostly understand Netherlands, but not write. The skin you are trying to install apparently wants to use a color, that the box doesn't provide by name. Questions: which image, which version do you use? Which skin are trying to install?

      The quick fix now is to remove the folder with the broken skin from /usr/share/enigma2/ by FTP.
    • RE: crash na instaleren van skin op vu+solo

      (zie foto, sorry voor het spiegelschrift)
      :D :D :D

      fabeltastisch hoe iemand ons ook nog bezig kan houden met spiegelbeeldschrift.

      oplossing 1 is wat truckerke schreef
      oplossing 2 is wat cimarast schreef
      oplossing drie
      is met een Vutools of DCC_E2 naar de VU mappen te gaan en
      onder /etc/enigma2/ het bestand settings te editen waar je de laatst aktieve skin als regel eruit wist
      dan komt na 2 maal reboot en GS de default skin weer aktief

      in hoeverre je bedreven bent met dat editen en zo, bepaald of je oplossing 1 2 of 3 kiest.
      ciao

      bijgaande attachement een voorbeeld van die settings waar die ene regel, "jouw huidige skin" gewist kan worden
      Bilder
      • beispiel27.png

        114,62 kB, 856×614, 110 mal angesehen
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • RE: crash na instaleren van skin op vu+solo

      Original von tonskidutch
      (zie foto, sorry voor het spiegelschrift)
      :D :D :D

      oplossing drie
      is met een Vutools of DCC_E2 naar de VU mappen te gaan en
      onder /etc/enigma2/ het bestand settings te editen waar je de laatst aktieve skin als regel eruit wist
      dan komt na 2 maal reboot en GS de default skin weer aktief

      in hoeverre je bedreven bent met dat editen en zo, bepaald of je oplossing 1 2 of 3 kiest.
      ciao

      bijgaande attachement een voorbeeld van die settings waar die ene regel, "jouw huidige skin" gewist kan worden


      Hierover kan ik nog heel veel bijleren
      Dit is wel een manier om de box beter onder kontrole te krijgen
      Is hier soms een uitleg(handleiding) voor
      Want ik vrees dat er zo ook veel kan verkeerd gaan met de box
      Vooral als jij niet echt weet wat mag en niet mag gewist worden
      grts Peter
    • RE: crash na instaleren van skin op vu+solo

      Ik heb de skin verwijderd maar, het was de default skin, want toen we de box kochte stond deze op een zwarte skin in plaats van de blauwe default skin, nu als ik de box opzet komt er gewoon het start scherm met loading defaults op en het gaat niet weg :S maar het stomme groene crash scherm is al weg :D
      Wat moet ik nu doen?
    • heb je wel een zenderljst op je box nu ????


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • ik zou echt even een zenderlijst uit de plugin panel laden en daarna even opnieuw opstarten,helpt dat niet image opnieuw flashen en daarna zenderlijst laden.
      Ook zijn er andere zenderlijsten te laden via dcc e2 en/of daar je lijst aanpassen naar je eigen behioefte