kompleet vastlopen van de receiver

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • kompleet vastlopen van de receiver

      Allereerst een Zalige kerst
      Wat ik wilde vragen
      Sinds ik ben over gestapt naar het VTi v5.0-image komt het regelmatig voor dat de receiver bevriest (vastloopt)
      dit begint met vastlopen beeld de klank loopt nog even verder en dan niets meer dan is er met de AB ook niets meer mogelijk
      Het enige dat ik dan kan doen is de box met de schakelaar achteraan volledig te herstarten
      Tevens kan ik met de signaal meter en open webif geen conectie meer maken vanaf de laptop
      Ip adres is goed (juist) ingesteld om normaal te moeten werken
      Heeft er iemand hier ook last van of gehad
      Hoe kunnen deze probs. opgelost worden
      grts Peter
    • RE: kompleet vastlopen van de receiver

      Tonskidutch,
      Ik had maar 67%flash in gebruik
      Nu met de V4.2.4 heb ik 80% met de default en de White-Blue HD skin op de box maar het is met deze versie nog eens gebeurd dat de box compleet vast kwam te zitten
      Daar er op het Duits gedeelte een topic was waar werd gesproken over de temperatuur ben ik toen onmiddelijk gaan kijken na het weder opstarten en de temp. was 37°
      Die is hier steeds rond de 37° soms een graadje meer maar zeker geen 2°, ook met de v4.1 toen liep de box hier wel stabiel
      Maar ja wij moeten(willen) mee met de evolutie van de images hé
      grts Peter
    • RE: kompleet vastlopen van de receiver

      ik heb een jaar geleden mijn receiver eens als test helemaal over de rand van de pispot gebracht door met alle oude receivers eens een homeshare in te stellen met CCcam en slechte filters in f en c lijn

      daardoor wordt er zoveel gecommuniceerd dat de server (destijds m'n Ultimo) helemaal van slag raakte en enkel nog met hard reset opnieuw opstarte.
      tijdens het loggen was zichtbaar dat 15 CCcam Pids werden gestart en toen was het feest over

      afhankelijk van die belasting kun je ook eens naar een andere softcam kijken die vele male minder over het net communiceerd (de oscam)

      ciao
      :D keine kohle mehr :D
    • RE: kompleet vastlopen van de receiver

      tonskidutch,
      Allereerst wil ik wel melden dat nu op het moment de V4.2.4 stabiel loopt met CCcam 2.3, maar ik wil wel naar de v5.0 overschakelen
      Wat houd dit eigenlijk in overschakelen van CCcam naar de oscam
      Ik heb hier op het Duitse gedeelte ook reeds gelezen dat zij werken met de Scam 3.59 is dit misschien de moeite waard
      Wat moet ik hiervoor doen
      Hoe werk dit
      grts Peter

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von truckerke ()

    • RE: kompleet vastlopen van de receiver

      de osam is iets ingewikkelder, daar je enkele hulpbestandjes eerst moet aanmaken
      (voorbeeld bestandjes qua config vindt je in het desbetreffende subforum)

      de scam3.59 is poepi simpel, die laden aanzetten en gaan met de banaan.
      maar als je een canaldigitaal kaart of tvvvlaanderen kaart hebt is scam helaas geen optie voor je
      daar jou kaart seca3 met sid beperking is welke een oscam wil (of je oude Cccam 2.3.0)
      ciao
      :D keine kohle mehr :D