Opnemen met VU+duo naar Nas

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Opnemen met VU+duo naar Nas

      Is het mogelijk om met mijn VU+duo een programma op te nemen, maar niet naar de HDD van de ontvanger zelf, maar naar een NAS ( Synology )?
      Ik ben al een paar dagen aan het proberen, maar het wil niet lukken.
      Ik heb een map op de NAS gemaakt en hierbij de rechten gegeven voor de VU+duo om te kunnen schrijven/lezen.
      Ik heb via de VU+duo een mount naar deze map gemaakt, die werkt, maar opnemen wil hij niet doen.
      Ik heb bij de VU+duo ook het opnamepad veranderd naar deze map op de NAS.
      Als ik het test, geeft hij bij de timer aan dat de opname is ingepland, maar neemt dus niet op.
      Is er iemand bij wie het werkt, en zo ja, wat zijn de instellingen?


      Gr.

      1870
    • Hoi,

      Staat je vraag nog open?
      Zo ja, kun je een screen dump van je ontvanger posten: netwerk mount, opnamen pad en van je settings op je nas.
      Ikzelf neem mijn films op op een Apple TimeCapsule.

      Gr,

      Simon
    • Beste 1870,

      Opnemen van de Vu+ DUO (in mijn geval de duo2) gaat prima. Waar je eventueel bij de timer instellen naar kunt kijken of de plaats waar opgeslagen wordt ook de NAS aangeeft. Zo niet dan kun je op de plaats waar de opname opgeslagen wordt klicken en dan zal je als het goed is het pad naar je NAS zien. In mijn geval was het zo, dat ik in mijn NAS instellingen (qnap) expliciet moest aangeven dat de ip van de Vu+ toegang had om te shrijven lezen etc. Dus lijkt het of al je instellingen goed staan maar door verkeerde rechten mag de Vu+ niet wegschrijven naar de NAS.
      Wat ik wel af en toe heb, wellicht omdat ik via ftp via de powerline heb, dat de opname niet lukt, of dat er een melding in het scherm komt dat er een schrijffout is en dat de schijf vol is (raar want die heeft dan nog 350 Gig vrij :)

      Succes.

      W.