Probleem met overzetten van bestanden naar externe USB schijf

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Probleem met overzetten van bestanden naar externe USB schijf

      Ik heb een probleem om een opgeslagen opname van de harde schijf van mijn Vu+ Duo met Black hole image 1.7.9 over te kopiëren naar een USB aangesloten (externe) schijf. Kan iemand mij wegwijs maken waarom ik deze problemen heb en wat er aan te doen?

      Resultaten van tests:
      Gebruik van Filebrowser op mijn Vu+ Duo om een file van “/media/hdd/movie/Video Songs” naar een USB aangesloten externe disk te kopiëren.

      Foutmelding:
      CP:
      Cannot create
      “/media/USB/20101013 1806 – 20101013 1806 - DELUXE MUSIC - Joe
      Cocker - You Can Leave___ (1986).ts” : Read-only file system.

      (Ik heb alle mogelijke permissions aan de USB schijf gegeven en aan alle bestanden daarop, en toch krijg ig de “Read-only” boodschap.)

      Gebruik van Filezilla.(Copy = drag and drop)
      (Movie =/media/hdd/movie)
      (USB =/media/usb/@@@MULTI_MEDIA Files)

      Copy USB ==> PC OK
      Copy PC ==>USB NIET OK

      Copy Movie ==>PC OK
      Copy PC ==>Movie OK

      Copy USB ==>Movie NIET OK
      Copy Movie ==>USB NIET OK

      Met Mediaplayer of Filebrowser kan ik bestanden van de USB disk gewoon afspelen op de VU+ Duo. Op de PC heb ik geen probleem met overkopieren van bestanden van/naar de externe schijf.

      Nog iets. Als ik probeer een opnamen direct naar de USB schijf te sturen, lijkt het alsof het werkt, maar als het klaar is, is er geen opname te vinden op die externe schijf.
    • kijk eens wat voor filesystem aan boord is van die externe USB schijf?

      indien het NTFS is is dat logisch dat het niet vanuit de VU+ gaat zo zonder meer zit dit in die oudere blackHole? => Add fuse-module and fuse-utils for ntfs-3g
      indien het FAT32 is dan is dat ook logisch bij grotere bestanden dan 4 GB (limiet fat32)

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Natuurlijk! Had ik moeten weten. De USB schijf is NTFS. Maar ik heb het volgende ook geprobeerd: USB stick, format FAT32

      Copy From PC file 20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012)
      To /media/usb/movie USB stick, format FAT32

      Log:
      Response: 230 Login successful.
      Command: OPTS UTF8 ON
      Response: 200 Always in UTF8 mode.
      Status: Connected
      Status: Starting
      upload of C:\Users\Peter\Desktop\20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012).ts

      Command: CWD /media/usb/movie
      Response: 250
      Directory successfully changed.

      Command: TYPE I
      Response: 200
      Switching to Binary mode.

      Command: PASV
      Response: 227
      Entering Passive Mode (192,168,0,40,210,9).

      Command: STOR
      20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012).ts

      Response: 150
      Ok to send data.

      Response: 226
      Transfer complete.

      Status: File
      transfer successful, transferred 5,160,388 bytes in 34 seconds

      Status: Retrieving
      directory listing...

      ---------------------
      Copy from /media/hdd/movie On Vu+ Duo

      To /media/usb/movie USB stick, format FAT32

      Log:

      Status: Renaming '/media/hdd/movie/20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012).ts' to '/media/usb/movie/20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012).ts'
      Command: RNFR 20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012).ts
      Response: 350
      Ready for RNTO.

      Command: RNTO
      /media/usb/movie/20130805 2005 - DELUXE MUSIC - Werbetrenner HD - Werbetrenner HD 19 (2012).ts

      Response: 550
      Rename failed.

      -------------------------
      Dus 4.92 Mb past op een FAT32 USB stick!?
      Copy van PC naar USB stick op de Vu+ Due gaat wel.
      Copy van Interne Vu+ Duo schijf naar USB stick op de Vu+ Due gaat niet. Het gaat over hetzelfde bestand.
      Zie ik iets over het hoofd?
      Weet je misschien of er een "fix" bestaat op oudere versies van Black Hole om naar NTFS te kopieren" Inderdaad, vanaf versie 2.0.5 mean ik is get ingebakken in de image.
      Bedankt voor jouw hulp.
    • tonskidutch schrieb:

      indien het FAT32 is dan is dat ook logisch bij grotere bestanden dan 4 GB (limiet fat32)
      op fat32 kun je geen films copieren met een grotere bestandsinhoud dan 4,2 GB
      lees maar eens op wikipedia over het fat32 bestand limiet...

      de blackhole versies ken ik niet zo goed, of daar inmiddels ntfs read/write drivers voor opgenomen zijn.?

      afhankelijk van welke andere machines die usb stick en/of usb disk moeten "kunnen" lezen is er ook nog de optie ext2 voor usb devices
      in windows kun je namelijk een ext2 driver toevoegen en het bestand lezen / kopieren / schrijven (google fsdrivers ext2)
      ciao
      :D keine kohle mehr :D