Duo 2: hoe harddisk formatteren via telnet?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Duo 2: hoe harddisk formatteren via telnet?

      Ik heb een duo 2 met openpli. Ik had nog een oude sata schijf liggen, verdeeld in 2 partities.
      Ik probeer de ingebouwde harddisk te formatteren, neem aan dat het de optie converteren is. Maar als ik dan op exit druk krijg ik de melding:
      concerteert ext3 naar ext 4
      fout: e2fsck -b 8193 <device>

      fsck.ext3: bad magic number in super-block while trying to open / dev/sda1

      wat nu? De disk was eerst in gebruik als systeem schijf met xp erop in 2 partities. Denk eraan om via telnet te formatteren, maar ik weet niet hoe dit moet.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von kodeboswachter ()

    • Hallo,

      Ikzelf heb de VTI image op de ultimo staan, ik weet niet of er dus aanzienlijke verschillen zijn met openpli betreffende dit onderwerp.
      Wat ik gedaan heb is de schijf aan een windows pc gehangen, hier de partities verwijderd en 1 ntfs partitie gemaakt.
      Deze wordt door de VTI image ondersteund.
      Voordeel, je kunt de schijf achteraf altijd aan een nas of direct aan een windows pc aansluiten en uitlezen.

      gr,

      Simon
    • Dit is inderdaad een goede tussenoplossing om de HDD eerst aan de PC te hangen en met NTFS te formatteren.

      Hierna zou ik toch echter wel aanbevelen om de HDD in de DUO2 via de Device manager naar EXT3 of 4 te formatteren want de VU+ (HDD) functioneert beter op een LINUX formaat.
      Niet dat NTFS niet functioneert maar ik heb er mindere ervaringen mee.
      UNO 4K - VTI 13.x
    • Ik heb het probleem opgelost door de harddisk te initialiseren en vervolgens kon ik hem wel formatteren via het menu. Nu een ander 'probleempje', ik merk dat de ontvanger in standbij een geluid produceert, een soort sissend geluid was op een afstand van 3 meter hoorbaar is. Ik weet zeker of dit is ontstaan na het inbouwen van de harddisk. Is iemand die ook opgevallen of hoort dit niet?
    • Hoi,

      Is de harddisk nog actief op dat moment. Oftewel 'loopt' deze nog?
      In de Vu (en bijna alle apparaten tegenwoordig) zit een geschakelde voeding. Onder sommige load omstandigheden kun je deze horen.
      Ik neem aan dat het in de ruimte verder muisstil is?