Draadloze verbinding

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Draadloze verbinding

      Nu heb ik mijn vuduo meegenomen op vakantie, en wil hem nu draadloos verbinden via een vonet bridse.
      Helaas kan hier de vonet geen verbinding krijgen met het netwerk.krijg melding onbevestigd ip adres.
      De router die hier staat is een tp-link.
      Ik heb het draadloos internet gedeeld op de laptop en kan met een ethernetkabel een netwerkverbinding krijgen op de Vu, dat werkt maar dat is z n gedoe, met kabels.
      Thuis werkte de vonet goed, hij kan bij toeval natuurlijk nu stuk zijn, maar misschien is er iets anders aan de hand.
      Heeft iemand misschien een idee ?







    • Met een test werkt de vonet wel als bridse tussen laptop en router.
      Dan zou hij toch ook moeten werken tussen vu en router.
      Dhcp is ingesteld op de vu, net als thuis, maar elke keer krijg ik de melding ipadres onbevestigd. Heeft iemand anders daar nog een idee over waar ikmee verder kan.
      Vriendelijk dank
    • hoe heb je de netwerkinstellingen dan nu staan in het menu van de VU+
      ik had dat zelf namelijk ook bij een andere router waar een aparte dns ingesteld was die de VU+ niet te pakken kreeg
      heb de dns handmatig ingevuld

      ciao
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • adaptorinstellngen
      gebruik interface ja
      automatische dhcp ja
      dna server 192.168.0.103

      nameserver 192.168.0.103

      gegevens dnaserver gezocht bij ipconfig op computer.

      Bij netwerktest
      ipadres onbevestigd
      nameserver onbevestigd
    • johndoej schrieb:

      adaptorinstellngen
      gebruik interface ja
      automatische dhcp ja
      dna server 192.168.0.103

      nameserver 192.168.0.103

      gegevens dnaserver gezocht bij ipconfig op computer.

      Bij netwerktest
      ipadres onbevestigd
      nameserver onbevestigd
      je bedoeld dns-server / nameserver met dnaserver ;huh:
      geeft niks hoor,

      maar ik heb dat wel eens vaker gehad dat indien je die plots wel ziet als je omschakelt via automatisch dhcp NEEN
      dan staat er plots de dns ip van de router op je beeldscherm

      een en ander betreffende het netwerk anders instellen kan enkele minuten kosten m.b.t. de nameresolving (dns)
      mijn box op een ander netwerk aanpluggen kan dus tijd kosten, de spinner draait en draait

      maar misschien kun je er ook anders achter komen wat het DNS is in je netwerk daar

      kijk echter ook nog even in die bridge zelf, of daar de gateway en dns correct wordt weergegeven.
      ciao ciao
      :D keine kohle mehr :D