geen ttx dvb maar srt subs in het midden van het scherm

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • geen ttx dvb maar srt subs in het midden van het scherm

      Hoi,

      al veel gegoogled en gelezen over het instellen van ondertitels die in het midden van het scherm staan.

      nu weet ik gewoon niet wat ttx of dvb subs zijn , maar ik loop tegen het probleem dat via de built in media player

      de srt ondertiteling echt in het midden van het scherm staan. Ik heb al wat geprobeerd met een user_skin.xml .. of de position in de skin.xml

      aan te passen maar zonder geluk. Zelfs mediaplayer2 geinstalleerd, maar helaas het zelfde verhaal.

      Ik heb een vu duo 2 overigens.

      Iemand enig idee hoe ik de ondertitels hiervan dus lager kan zetten? ik vind het echt een top box, maar dit is echt een groot min puntje.

      ik hoopte me fysieke media player al weg te kunnen gooien!
    • ttx subs --> teletekst subtitles, dwz teletekst ondertitels omgezet in tekst zonder zwarte rand rond.
      dvb subs --> ondertitels meegstuurd met het beeld, 'digitale ondertitels' zou ik ze noemen.
      Dit was enkel ter verduidelijking.

      Misschien kan je iets instellen in het open webif -> instellingen -> ondertitels.
      Of direct aan de duo² onder menu->VTI->VTI instellingen ondertitels.
      Indien daar niets helpt moet ik het antwoord op de vraag helaas schuldig blijven...


      Groetjen,
      Clemens
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • en wat zijn srt subs? Zijn dat ondertitels uit een bestand?

      Google zegt dat het zo is. D:

      Jammer genoeg heb ik zelf nog niet geprobeerd srt's ondertitels op mijn vu+ af te spelen.

      Wil je die ondertitels absoluut (dus enkel niet in het midden van het beeld), of wil je ze helemaal niet.
      Indien het laatste zou je normaal gezien dat .srt bestand van de harde schijf/nas kunnen wissen.

      Indien het eerste probeer eens de tips van hierboven. (dus VTI->VTI instellingen ondertitels)
      Ook kan je misschien in de media player naar de juiste instelling zoeken d.m.v de menu knop. Weet wel niet of er daar iets te vinden is, ik zou het eens moeten na kijken.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Het lijkt me dat je niet in de box settings, maar in de settings van de player die je gebruikt moet kijken.

      Srt subs zijn externe subs bij mediafiles, die je met een player afspeelt, deze bepaalt dus de positie van de subs.