VU+ Duo en laatste VTI image 6.0.8 Astra 3A en 3B geen HD Canal igitaal

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • VU+ Duo en laatste VTI image 6.0.8 Astra 3A en 3B geen HD Canal igitaal

      Ik heb een schotel met 4 LNB's, tot afgelopen maandag werkte alles goed op oude software (VTI 4.0), toen ontving ik opeens geen HD-zenders meer (kinderen boos, want geen GoT op HBo...). Software geudate en nieuwe image geflashed. Wel zenders van Astra 1 terug. Zojuist schotel zo goed mogelijk uitgericht op 23,5. In de instellingen kan ik allen kiezen voor Astra 3A en ik geloof dat de NL HD-zenders allemaal op Astra 3B zitten? Met satfincer geen 'lock' op Astra 23,5. Wat is er fout gegaan?

      Alvast bedankt,

      Alma
    • Wat voor een systeem heb je?
      4 Quattro LNBS + 16+1/x Switch?

      Heb je een smartphone/tablet?
      Ik zou eens kijken of je kunt browsen naar https://ip-adres-box/mobile/satfinder (eventueel s weglaten bij https)

      Dan bij een voorgeprogrammeerde kanaalijst (als je er geen hebt stuur ik er een door) van 23.5 op een zender gaan.
      Dan lnb/schotel zo richten tot je signaal hebt. (je moet wel manueel refreshen denk ik)
      Enkel de SNR waarde telt.

      Ik heb het even nagekeken:NED HD staat in der daad op Astra 23.5B, maar daar een 23.5A lijst niet veel zin maakt klopt deze wel vermoed ik, zeker als je niets veranderd (zware dt-fout) hebt aan de satellites.xml.

      Als je over de volgorde niet zeker bent:
      Astra1 is juist, dus dat moet blijven.
      Dan heb je nog 6 mogelijkheden om uit testen, probeer ze gewoon even allemaal.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 7 mal editiert, zuletzt von Clemens () aus folgendem Grund: dt fout :-)

    • Ik heb inderdaad zo'n system, allen kan ik mijn locatie (Noord-Polen) Astra 28 niet ontvangen. Ik heb een tablet, dus ik kan dat inderdaad zo proberen. Zenderlijst heb ik niet (almadekok apestaart gmail.com :-). Ik ga het morgen doen met mijn mannetje hier. Alvast bedankt Clemens voor de aanwijzingen. Hopelijk gaat het zo lukken..
    • Met DreamboxEdit ob je box te krijgen. Gewoon unzippen, programma starten, file, open, unzipte map kiezen. Dan ipadres van box juist instellen. Dan op de knop met de 2 pijltjes klikken om settings naar de box te sturen.
      Enkel zenderlijst van Astra1 en Astra 3 + mijn favorieten (NED1,2,3HD staan op 15,16,17)
      Volgorde moet juist ingesteld zijn in de tunerkonfiguratie anders werkt de lijst natuurlijk niet.

      PS nu nog hopen dat Atletico wint.


      PS probeer eens of tv gelderland werkt.
      Dateien
      • DBEDIT.zip

        (289,66 kB, 10 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • @Alma,

      IK heb hetzelfde probleem gehad, het probleem is dat de automatische zoekfunctie niet (alle) frequenties van cd scant, zelfs met een blindscan had ik nog niet alle kanalen.
      IK heb het opgelost door de ontbrekende frequenties met de hand (bij handmatig zoeken) in te geven.

      Sucses