Vu+ Ultimo doet raar is traag en stopt soms spontaan

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vu+ Ultimo doet raar is traag en stopt soms spontaan

      Mijn Ultimo met vti 7.0.0 begon vreemd te doen.
      Tijdens afspelen van opname ineens een willekeurige zender afspelen. Moest dan naar de opnamelijst en het programma weer kiezen waarna ik weer (na ja te hebben geklikt) verder kon kijken. Dit tot soms 4 a 5 keer achter elkaar. versie update uitgevoerd naar 7.0.1 maar het probleem bleef.
      Ontvanger gereset en VTI 7.0.0 en later VTI 7.0.1 er weer opgezet.
      Probleem bleef. ontvangen deed het verder wel.
      Je gaat eens wat proberen en toen heb ik blach Hole 2.1.3 erop gezet. hierbij was de snelheid ver te zoeken en tijdens opname of kijken van een opname lijkt de ontvangen vast te lopen. Tijd blijft wel doorlopen. na enkele malen hard resetten start de ontvanger ook niet meer op blijft steeds terug komen in het stating GUI scherm. Dus wederom opnieuw een flash uitgevoerd. Dit het ik meerdere malen herhaald met Black Hole en VTI en dan ook in verschillende versies maar steeds met het zelfde resultaat. Web interface is wel te bereiken en werkt goed. Opnames worden ook netjes opgenomen. en kun je er ook afhalen met een ftp tool. en kijken op de laptop.

      Diverse Cam software geprobeerd maar ook dat helpt niet. zou ook gek zijn want dan kunnen de opnames ook niet gedecodeerd worden weergegeven op de laptop.

      Mijn andere ontvangers hebben geen problemen

      Het is een Ultimo met 3 HD tuners met ieder een eigen aansluiting uit mijn EMP multiswitch relais 17x12 en heeft een 2Tb schijf (dit alles origineel ingebouwd).
      De ontvanger is een van de eerste uit december 2011.

      Zelf denk ik aan een hardware probleem. maar een grondige flash is dat ook mogelijk? schijf uitnemen en extern formatteren terug plaatsen en weer flashen?

      Kan iemand mijn helpen of een soort gelijk iets meegemaakt? Dan meedenken waar ik moet gaan zoeken?

      Alvast bedankt

      Kasper

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Dvbs ()

    • Sinds wanneer heb je de problemen?
      Welke plugins zijn er allemaal geinstalleerd en welke skin?
      Heb je een verbinding met een NAS of iets gelijkaardigs?
      Als de Box traag is, verschijnt er dan een spinner (loading of indien aangepast iets anders) in de linker bovenhoek?

      Ik heb momenteel niet echt een idee waaraan het liggen kan :( .
      Misschien heb ik een idee waaraan het eventueel liggen kan afhankelijk van wat het antwoord op de vragen is...
      In de eerste plaats dacht ik een tekort aan RAM (bij mijn oude DUO zonder SWAP het geval dat ze heel traag wordt), maar de Ultimo zou genoeg moeten hebben (512mb lijkt mij voldoende) (eventueel eens proberen met SWAP)

      Ik hoop het geraakt opgelost!

      mvg,
      Clemens

      PS eventueel eens je beste Duits (of indien dit te verschrikkelijk zou zijn Engels D: ) bovenhalen, de meeste hier kunnen geen Nederlands, daarom dat het soms ook langer duren kan dat vragen in de dutch corner minder rap beantwoord worden, en misschien heeft er elders in forum misschien een idee wat het anders dan een hardwarefout kan zijn.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Hoi Clemens,

      Bedankt voor de reactie en tips.
      problemen zijn in augustus/september begonnen
      Plugins heb ik minimaal openweb, fastscan en cam. andere heb ik er expres al niet meer opgezet en/of verwijderd. maar dat maakt geen verschil. vroeger had ik er veel plugins opstaan.
      Ik heb geen Nas. hij hangt in het netwerk met een vast ip adres. Spinner loopt soms wel en ook vaak niet. Hij blijft wel zichtbaar en benaderbaar in het netwerk.
      wat bedoeld u met een Swap?

      alvast bedankt,

      Kasper
    • Swap is het leggen van ram op een HDD of usb stick indien je te weinig zou hebben.
      Dit activeren gaat in het VTi Panel. (onder systeemapparatuur of zo iets)
      Maar ik vermoed niet dat dit iets gaat helpen.
      Zeg je nog aub welke skin je gebruikt? (of gebruik je de standaard VTi skin?)

      PS je mag me 'Dutzen' D: (je mag jij zeggen)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • Ik heb nu vandaag de standaard Skin gebruikt.
      Maat heb ook diverse andere er op gehad. wel altijd met vti 7.0.0 in de omschrijving oa Elegant HD en Christal clear.
      De Bh heb ik alleen op de standaard Skin geprobeerd.