vu + solo alleen FTA zenders.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Joellie,

      Waar ben je, we zijn er al weer klaar voor
      We zitten met "smart" (niet helemaal) te wachten op je volgende zet... :D :D
      Maar als eerste willen we nu toch echt weten, als je de VU op de plaats van de Dream zet of je alles aan het lopen krijgt, moet toch eerst echt werken....
      Op deze manier kunnen we in ieder geval dat andere uitsluiten..!!!
    • Alles weer kwijt ook de FTA zenders.

      HAllo allemaal ; eerst even antwoord geven op de vraag van stauffie. Nee ik heb nooit 2 boxen tegelijk aanstaan ,ondat ik weet dat het niet gaat, Als bv box1 op een verticale stand staad ,en box 2 horizontaal . Dan heb je problemen dan kunnen 1 of alle 2 turner de turners kapot gaan omdat ze tegen elkaar werken.

      Volgende zoals ik vavnacht schreef ;heb ik signaal op de signaal zoeker .Er stonden op astra duite zenders en daar had ik toen beeld op das erste en zdf in hd de andere zenders deden het niet. Dus ik denk mooi signaal nu kan ik alle zenders hand matig scannen. Maar dat gaat niet want zodra ik de signaal zoeker verlaat dan ben ik ook mijn signaal weer kwijt.Ik dacht dat ik het signaal had vast gezet door lock aan te vinken, maar dat blijkt niet zo te zijn . wie weet daar een antwoord op . gr joellie.
    • Alles weer kwijt ook de FTA zenders.

      Misschien kan dit jullie helpen wat ik bedoel, 1 zenders zoeken oke .2 Turner configuratie ok. 3 kies een turner oke. 4 Ontvangst instellingen daar ben je dan;bij ontvangst instellings;

      Configuratiemodus geavanceerd.
      satelliet Astra ( 19.2E)
      LNB LNB !.
      Prioriteit 2.
      LOF Universeel LNB.
      Spanningsmodus Polarisatie.
      Verhoogd voltage Nee.
      Tone modus Aan.
      DISEQC-modus 1.0
      Toneburst A
      Vastgelegd DISEqC commando AA
      Snelle DISEqC Nee.
      Herhaal sequence. Nee.
      Commando volgorde. toneburs committed.
      Maar ik kan al deze instellingen ver anderen als ik er met de blauwe balk op ga staan.
    • Willen jullie even vaar deze instellingen kijken of deze goed staan . Ze staan onder netwerk configuratie; Dan Adapter instellingen oke drukken.
      Gebruik interfase > ja
      Automatisch IP verkrijgen {DHCP}> nee.
      IP Adres > DAt klopt .
      Netmask >255.255.255.0
      Gateway gebruiken >ja
      Gateway > 192.168.1.254
      Primaire DNS> 192.168.1>254
      Secondaire DNS> ***.***.**.**
      Huidige instellingen.
      IP Adres > Dat klopt. Netmask>255.255.255.0
      Gateway> 192.168.1.254
      Netwerk: Geintegreerde ethernet.
      Zijn deze instellingen correct.

      edit by stauffie: geen persoonlijke data in het forum aub
    • Alles weer kwijt ook de FTA zeders.

      Oke dan weet ik dat dat goed staat nu nog een andere ;

      Name server Instellingen :

      Name server 1 >192.168.1.254
      Name server 2 >***.***.77.55
      Name server 3 >***.***.77.58

      Dit is allemaal auto matisch ingesteld ,daar heb ik niets aan veranderd.

      Alleen het IP adres en het wacht woord heb ik zelf ingevoerd de rest ging automatisch. gr joellie. PS Ik heb zo juist de nieuwe er op gezet van het vu team DE v 2.1 voor vu+solo . Hartelijkdank daar voor , ik hoop dat ik nu meer geluk heb dat ik het nu wel werkend krijg. gr joellie.

      edit by stauffie: geen persoonlijke data in het forum AUB
    • Nu moet ik helaas passen Joellie, ik maak geen gebruik van servers als in jou situatie,

      server 1 is klaar en als de rest automatisch gegaan is, zal dit wel in orde zijn..!!

      Hoop dat je met de nieuwe Image meer geluk hebt en anders zou ik toch eens de box op de plaats van de dream zetten, kijken of alles werkt en als dit zo is dan de dream weer terug en de VU op de slaapkamer doorlussen met het idee van Stauffie, dus met een splitter ertussen, deze kosten niet veel meer.
      De vu komt om de een of andere reden niet klaar met het doorgeluste signaal van de Dream.. ?(
      MAAR misschien krijg je het toch nog voor mekaar..!!! :D

      Groetjes Roles...
    • Ik heb het denk ik voor elkaar.zenders in de vu+solo.

      Hallo Allemaal ik denk dat het mijn gelukt is. Ik heb nu beeld op alle nederlandse zenders .En heel veel duitse zenders ,En ik geloof 25 satelieten die ik heb opgeslagen. Het hand matig zoeken ging niet zo goed ..Dus ik heb het weer met Dreambox gedaan ,en wat al die dagen niet lukte ging nu wel. Wat ver anderd in het menu ,het was meer geluk dan wijsheid .maar dat maakt niet uit de nieuwste settings zitten er nu in dus ik hoop dat ik even voor uit kan. In 20 seconden stonden alle sattellietten en providers . in de vu+ solo . HE HE wat een opluchting.Ik vind het voor vandaag goed, nu kan ik een keer vroeg naar bed. Weterusten allemaal. ge joellie. Ps het enige nadeel is nu De Nederlandse zenders beginnen bij 559 daar zit Ned1 Heeft iemand een idee hoe het moet om de Nederlandse zenders op NR1 te krijgen. En hoe verwijder ik zenders die ik niet gebruik.
    • Hallo Joellie

      Nou zorg dat je de settings op je PC krijgt met dreambox edit

      en daar kun je dan ook de nederlandse zenders vooraan zetten in het menu van de box gaat het ook maar dat duurt veel te lang.

      settings in dreambox edit weet je onderhand denk ik
      bij opties onderaan rechts op enigma 2 drukken en save

      dan op de knop ontvang bestanden van de dreambox
      P.S van te voren een map aan maken op je pc waar de settings heen moeten


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • de ip instellingen zijn goed zo

      je eerste naam server is je zyxel van telfort tenminste denk dat je daar zit met dat grijze modem.

      de tweede en derde nameserver wordt door de ISP dus telfort toegewezen dat kun je zo laten staan


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • je eerste naam server is je zyxel van telfort tenminste denk dat je daar zit met dat grijze modem.

      de tweede en derde nameserver wordt door de ISP dus telfort toegewezen dat kun je zo laten staan


      Goede morgen stauffie dat klopt ik heb telfort en die modem is inderdaad grijs Dank je voor je antwoord. Vr gr joellie.
    • Alles weer kwijt ook de FTA zenders.

      je eerste naam server is je zyxel van telfort tenminste denk dat je daar zit met dat grijze modem.

      de tweede en derde nameserver wordt door de ISP dus telfort toegewezen dat kun je zo laten staan


      Goede morgen stauffie dat klopt ik heb telfort en die modem is inderdaad grijs Dank je voor je antwoord. Vr gr joellie.
    • @joellie daarom is het belangrijk dat je nooit in welke forums dan ook persoonlijke info post.

      daaronder vallen ook ip adressen ;)
      mensen hebben je sneller gevonden als je denkt


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Alleen FTA zenders.

      je eerste naam server is je zyxel van telfort tenminste denk dat je daar zit met dat grijze modem.

      de tweede en derde nameserver wordt door de ISP dus telfort toegewezen dat kun je zo laten staan


      Goede morgen stauffie dat klopt ik heb telfort en die modem is inderdaad grijs Dank je voor je antwoord. Vr gr joellie.
    • @joellie daarom is het belangrijk dat je nooit in welke forums dan ook persoonlijke info post.

      daaronder vallen ook ip adressen
      mensen hebben je sneller gevonden als je denkt

      Sorry dankje dat je die weg heb gehaald, Daar had ik in mijn slordigheid om het gauw te plaatsen en gauw een antwoord te krijgen niet opgelet. Dankje ik ga nu werken tot van avond. gr joellie.
    • Alleen FTA zenders.

      Ik heb nog een vraag ,misschien gaat niet zoals ik denk maar ik stel hem toch . Ik heb nu de dreambox aan een PC zitten met een netwerkkabel .Dus met alles er op en aan, kabel van de schotel netwerkkabel zou ik nu de dreambox weg kunnen halen, en daar de vu+solo neer kunnen zetten , en dan alleen het Ip adres veranderen.? Het IP adres wat nu in de Netwerkkabel van de PC in de vu zoals hij nu zit bij de Dreambox 7020.Dan hoef ik DCC niet aan te passen,of een andre te maken. Die gaat toch weg omdat het geen HD is . PS ik heb nu alles voor elkaar . Zou dat kunnen ,of denk ik nu heel stom ,en moet ik gewoon vanaf de tweede PC gaan werken .Met DCC naar de vu+solo gr joellie.
    • Wauw Joellie, die vraag moet je zelf nog eens rustig doorlezen, want helemaal duidelijk ben je nu niet..!!! ?(
      De VU+ kun je toch altijd in het netzwerk zetten, heb je toch geen tweede PC voor nodig.
      Hier staat hij gewoon in het huiselijke netzwerk, met 3 computers en 1 satbox.
      Tuurlijk kun je hem op de plaats zetten van de dream, ik neem aan dat je dit vraagt i.v.m je netzwerk kabel bij de Dream..!!!
      Hier heb ik alle deelnemers verbonden met DLAN, via het stopkontakt zodat iedereen in het netzwerk ligt en gebruik kan maken van DSL..

      Je VU+ heb je een eigen IP toegekend en of hij nu boven, kelder, beneden of in de badkamer staat maakt niks meer uit..!!!
      Als je de Dream er tussen uit haalt, kun je de VU+ ook hetzelfde IP toekennen als de Dream "WAS"...moet er wel tussen uit zijn dan HE..!!
      In DCC kun je zowel de Dream als ook de VU+ bedienen
      Je kunt toch meerere (FTP) verbindingen toekennen..

      MfG Roles...

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von roles ()

    • RE: Alleen FTA zenders.

      Originally posted by joellie
      Ik heb nog een vraag ,misschien gaat niet zoals ik denk maar ik stel hem toch . Ik heb nu de dreambox aan een PC zitten met een netwerkkabel .Dus met alles er op en aan, kabel van de schotel netwerkkabel zou ik nu de dreambox weg kunnen halen, en daar de vu+solo neer kunnen zetten , en dan alleen het Ip adres veranderen.? Het IP adres wat nu in de Netwerkkabel van de PC in de vu zoals hij nu zit bij de Dreambox 7020.Dan hoef ik DCC niet aan te passen,of een andre te maken. Die gaat toch weg omdat het geen HD is . PS ik heb nu alles voor elkaar . Zou dat kunnen ,of denk ik nu heel stom ,en moet ik gewoon vanaf de tweede PC gaan werken .Met DCC naar de vu+solo gr joellie.


      joellie ik kan me bijna denken wat je bedoelt


      het is de bedoeling dat jou solo de dreambox gaat vervangen
      en als je de solo het ip adres van je huidige dreambox geeft dan hoef je programmas op je computer niet aan te passen of te veranderen.

      is het dat wat je bedoelt??
      dat met die netwerk kabel dat snap ik dan weer niet zo goed wat je daarmee bedoelt

      maar het lkan natuurlijk ook zo als Roles je heeft vertelt je maakt met 1 pc een verbinding naar alle boxen intern waar je de ip adressen van hebt


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ