vu+ duo2 verbinden pc

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ik denk het niet. Ik ben er nu wel in geslaagd om de zenderlijst te uploaden naar de VU, maar wellicht met beperkingen. Ik heb in elk geval de tuners moeten herconfigureren.

      Nu heb ik nog enkel problemen met de Britse zenders op Astra 28.2 E. Ik heb de receiver handmatig laten zoeken, maar hoe moeten de gevonden zenders worden opgeslagen? Dat is niet duidelijk aangegeven.

      Voor het overige is het VTi-image geflashed en werkende. Ik kan nu wel gemakkelijk met een paar klikken Youtube aan de praat krijgen. Dat lukte in Openpli niet (er werd een loging en ww gevraagd).

      Maar openwebif aan de praat krijgen of dus via de browser de receiver bereiken lukt nog steeds niet. Blijkt dus voor mij allesbehalve een open kerkdeur te zijn... Mijn werkgroep noemt workgroup en hoeft dus niet aangepast te worden, niet?


      Is er nog een andere manier om openwebif vanaf de pc te bereiken?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Vantage1 ()

    • Alle gevonden zenders worden automatisch opgeslagen.
      Ga eens naar zenderlijst -> satellieten daar zou een map van Astra 2 moeten liggen.

      heb je met https geprobeert?

      probeer eens vuduo2 en vuduo2

      (dus niet vervangen door ip adres)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • De Britse zenders heb ik inmiddels terug. Na het zoeken moet je blijkbaar enkel op exit drukken, en worden de gevonden zenders opgeslagen.

      Dus tot zover alles ok. Ik heb dus alles kunnen herstellen nat flashen van het VTi image.

      Maar ook met die nieuwe urls lukt het niet om in de VU te komen vanaf mijn pc. DCC en Dreamboxedit werken wel.
    • Het kan zijn dat je router of firewall iets verhindert.

      Probeer eens een netzwerkschijf toe te voegen bij 'Deze PC' of hoe dat noemt bij de Nederlandse Windows.
      je geeft er in: \\vuduo2\ en kijkt of het werkt. (in een van de tabs boven zou de optie netzwerkschijf toevoegen aanwezig moeten zijn)

      Indien dat werkt vermoed ik dat je router of firewall iets blokeert.

      Wat je ook eens proberen kan: verander de http poort van de webif eens, bv naar 83, en probeer dan vuduo2:83
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ik heb het nu gedaan zoals je hebt aangeduid. De toegang wordt geweigerd. Probleem kan niet door 'probleemoplossing' te laten lopen, worden vastgesteld. De details melden wel 'kan het netwerkpad niet vinden'.

      Gisteren heb ik wel via de verkenner gepoogd om een netwerk locatie toe te voegen. Onder 'deze pc' heb ik nu ook als netwerklocaties staan: Configuration (VUDUO2 (Vuplus vuduo2 network services)) en Harddisk (VUDUO2 (Vuplus vuduo2 network services)). Daar is er dus duidelijk verbinding.


      Ik kan dus bvb de bestanden die op de hdd staan zien. Afspelen lukt echter niet; vlc opent wel en vermeldt de naam van de opname,maar speelt ze niet af.


      Maar er is dus wel verbinding; ik zie voor het eerst op mijn pc via de verkenner dat er een VUDUO2 in het netwerk aanwezig is. In de receiver zelf is de pc ook te vinden als deel van het netwerk.


      (ik weet niet hoe ik een screenshot moet maken en hier op dit forum krijgen; ik heb geprobeerd om een printscreen te plakken in een textdocument van Openoffice, maar het bestand wordt bij opladen niet aanvaard (verkeerde ext.))
    • ok wat wel zal werken: \\vuduo2\harddisk

      Goed verbinding met de receiver is ok, enkel vreemd dat het webif zich niet laat openen...
      Heb je het al met een andere poort geprobeerd? (zoals ik verder boven vermeld heb)

      Ook zeker eens met een andere browser proberen (welke gebruik je?)

      Probeer ook eens het volgende programma te starten en je netzwerk te scannen, en kijk wat er bij vuduo2 staat. (screenshots als jpg uploaden zou moeten lukken, gebruik de snipping tool op je pc)
      Installeren van het programma is niet nodig, uitvoeren is voldoende (weet niet hoe het met de taal van het programma is, kan Duits zijn D: )
      Bilder
      • openwebif.jpg

        63,24 kB, 740×357, 47 mal angesehen
      Dateien
      • ipscan24.zip

        (8,8 MB, 10 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Goed nieuws: via poort 83 opent Webif!!

      Dus gevonden.

      Nog een vraagje: hoe kan ik daar nu vanop mijn pc het gemakkelijkst in geraken om zo tv te kijken?


      En om de opnames op mijn hdd te kunnen afspelen, hoe doe ik dat?


      In elk geval mijn hartelijke dank voor de geboden hulp. Ik apprecieer dat zeer.
    • :happy4:

      je ziet in de webif je favorieten.
      Bij elke favoriet staat er rechts een TV symbool. Daar op klikken en met de VLC Media Player openen, dan stream je. (VLC Media player te downloaden op videolan.org)
      Van boven bij de favorieten heb je ook een TV. Daarop klikken en opslaan, bv. op je desktop.
      Openen met VLC Media Player, dat is een playlist met al je favorieten (je kan dan in de VLC mediaplayer van zender veranderen door rechtsclick en het menu afspeellijst).
      Indien je netwerkverbinding sterk genoeg is zou dit zonder problemen moeten werken.
      Indiet het niet werkt moet je op het andere TV symbool klikken (er zijn er 2), dan wordt het beeld eerst wat gecomprimeerd (hoe sterk kun je instellen in de openwebif bij de transcoding instellingen)

      Opnames op PC afspelen: makkelijkst via de netzwerkschijf methode van verderboven (\\vuduo2\harddisk gebruiken) (ook zeer makkelijk om opnames te kopieren, te wissen, te bewerken)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 6 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • zoals gezegd je kan de playlist van al je favorieten op je dektop opslaan, en deze dan telkens openen zonder het webif te moeten openen.
      EPG details heb je dan wel niet.

      Wat je ook kan proberen: dreamstream, al weet ik wel niet of dat met het openwebif werkt (eventueel moet je het dreambox webinterface nog installeren op een andere poort (aangezien 80 niet werkt bij je 82 of zo), vind je in de pluginlijst met de naam webinterface)
      ik test eens of het met het openwebif werkt...het werkt!

      En wat ook mogelijk is: kodi met de enigma2 plugin. (engima2 plugin zit standaard bij kodi, moet wel nog geconfigureerd en geactivieerd worden)
      Hoe het met Kodi (vroegere naam XMBC) werkt: youtube.com/watch?v=EK7fyVo-Mw8
      Dateien
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 6 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Ik had hier toch nog een vraagje: als je met Dreamboxedit de bestaande zenderlijst met eigen bouquetten opslaat, een nieuw image flasht, en nadien de zenderlijst weer naar de receiver upload - en alles gebeurt correct - moeten de tuners dan opnieuw geconfigureerd worden? Of is dan qua zenders alles in orde?
    • Ik kan nu Openwebif bereiken vanaf mijn pc, maar om tv te kijken is dit bij mij waardeloos, want het beeld blokkeert constant, zelf getranscodeerd. De router van Scarlet kan nochtans vdsl2+ aan. Ik weet dus niet of het daar aan gelegen is.

      Gisteren heb ik de pc met een kabel verbonden aan de router, maar ook dan is het resultaat ronduit pover. Omgekeerde de receiver verbinden aan de router van Scarlet is niet direct mogelijk omdat de aansluiting in de tv-kamer niet past .

      Ik heb wel nog een andere router/modem, die wel op de bestaande internetaansluiting past.

      Mijn vraag is nu: kan de VU+ Duo2 aangesloten worden op twee routers/modems, één voor het internet (via Wifi) en één voor het netwerk om te streamen naar de pc? Of ziet iemand een betere configuratie?
    • vdsl2+ heeft er niets mee te maken (dit heeft met het internet te maken en niet met je lokale netwerk)
      Vermoedelijk is de Wifi verbinding tussen Vu+ en router niet stabiel genoeg, wat voor streamen noodzakelijk is.

      Ideale oplossing zou zijn de vu+ via een LAN verbinding aan het netwerk te koppelen.

      Lukt dit niet dan kun je eventueel met DLAN adapters proberen (eventueel heb je die rondliggen), maar garanderen dat het dan perfect werkt is ook niet zeker.

      Wifi is altijd een beetje geluk hebben of het werkt (zeker als de router verder verwijderd is van de vu+ en er enkele muren tussenzitten), DLAN kent soms ook storingen en LAN is ideaal want zo goad als altijd stabiel.

      Dat met die twee routers snap ik niet, internet heb je niet nodig voor te streamen in het lokale netwerk.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!
    • 'Ideale oplossing zou zijn de vu+ via een LAN verbinding aan het netwerk te koppelen.': daarvoor moet ik toch de VU+ met een kabel verbinden aan een modem, die op zijn beurt is aangesloten op het netwerk via een van de stekkers in mijn huis die ook met het internet verbonden is? Dus ik zou dan een verbinding met internet hebben via de Scarletbox (wifi) - de huidige toestand - met bijkomend een nieuwe verbinding via de modem/router in de tv-kamer; deze laatste dan verbonden via LAN met de VU+, de eerste via WLan. Gaat dat niet interfereren?


      Zoals reeds gezegd, de Scarletbox kan ik niet direct aansluiten aan mijn VU+ omdat de stekker niet past (tenzij ik een technieker vraag om de stekkerdoos aan te passen in de tv-kamer).
    • Een normaal netwerk ziet er als volgt uit:

      internetaansluiting van buiten (telefoon lijn, vdsl lijn, kabel,...) -> Modem -> Router -> extra Switches of Acces Points -> Eindapparaten.
      Hierbij kan het zijn dat Modem en Router het zelfde apparaat is. Het modem is er voor het internet om te zetten in het ethernet protokoll dat waar de router iets mee aanvangen kan. Ook dient de modem het ip-adres aan te vragen van jouw 'aansluitng'.

      De taak van router is het enerzijds dat internetsignaal door te geven aan de eindapparaten (via LAN / Wifi), anderzijds moet hij ook toe laten dat deze onderling met elkaar kunnen communiceren. Dit gebeurt via het geven van lokale ip-adressen waarmee de apparaten zich kunnen identificeren. Deze ip-adressen zijn meestal van de vorm 192.168.x.x en hebben niets met het externe IP-adres te maken. Achter de router kun je ook nog een switch of extra acces points hangen, deze geven extra aansluitmogelijkheden (men kan switches in cascade zetten, dat werk dankzij het rudimentaire LAN protocol perfect)

      Je Vu+ en je PC zijn uiteraard eindapparaten. Deze moeten dus gewoon met de router verbonden worden. Dit kan via wifi/LAN. Om van je PC naar je vu+ te streamen heb je dus geen internet nodig, die communicatie loopt enkel via de router.

      Ik ga er van uit dat je Scarlet een combi is van Router en Modem. Je hebt daar de internet aansluiting (waar je best gewoon van blijft), maar waarschijnlijk ook enkele uitgangen (hoeft niet zo te zijn maar dat zou me sterk verwonderen als dit niet zo is).
      Stuur eens het modelnummer van die modem/router door dan kijk ik het na.

      Indien deze uitgangen aanwezig zijn is het enkel nog nodig dat er een cat5e kabel naar je Vu+ loopt, met dan een RJ45 aanlsuiting in de muur. Je zegt dat de aanlsuiting niet de juiste is -> kun je eens een foto maken?

      Ik snap ook nog niet goed hoe jouw netwer exact is opgebouwd.
      Waar heb je je internet aansluiting? -> Ik vermoed de scarletbox.
      -> is dit enkel een modem, of ook een router? Of is de router functionaliteit uitgeschakeld (dat kan als men een andere router wil gebruiken)? En wat voor een apparaat staat er in de tv kamer? Is dit een router, of gewoon een switch (welk model is het?)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()